Hallonmuffins med vit choklad och valnötter


Syndigt goda muffins med både hallon, valnötter och choklad......

Nu har jag bakat ur tidningen Hembakat igen och denna gång blev det muffins. Då intresset är så stort så passar jag på att baka och laga nya rätter nu när jag är ledig och vädret tillåter.
Här kommer receptet:
Hallonmuffins med vit choklad & valnötter
150 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
1/2 dl mild yoghurt (3%)
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 dl frysta hallon
150 g vit choklad, grovhackad
1 dl grovhackade valnötter (eller mer, det ska vara rikligt)

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 180 grader. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Häll i yoghurten i äggsmeten och rör om.
3. Smält under tiden smöret och häll det i blandningen under omrörning. Börja med ytterst lite smör under kraftig omrörning. Var noga, annars skär det sig (muffinsarna blir i och för sig goda ändå).
4. Blanda mjöl och bakpulver i en separat bunke. Häll i chokladen och valnötterna bland de torra ingredienserna. Vänd i de torra ingredienserna i äggsmeten.
5. Häll i de frysta hallonen sist, alternativt tryck i 2-3 stycken per muffins när du hällt upp smeten i formarna. Fördela smeten i 8 muffinsformar (amerikansk storlek). Grädda mitt i ugnen i 20-25 minuter.

Sedan är det bara att njuta ;o)
mamma mindy sa:

God kväll snäckan..Så mumsiga muffins..Du är så duktig..Ja det är så skoj med presenter..blir alltid så himla glad över det...

Vi önskade oss pengar till oss och William och fick så fina gåvor och massa bidrag till resan som kommer äga rum början av nästa år..Vi vill resa innan vi skaffar oss ett syskon till William som kommer äga rum nån gång nästa år eller året där på...Får hoppas att det går lika snabbt denna gång som förra...:)

Så skönt vädret har varit denna dag..inte för varmt eller för kallt..skönt med halv soliga dagar...

Ha en skön sommar kväll..Får träffas sen en dag längre fram..Manen och jag är lediga 2 hela månader så det är så skönt..ska göra något skoj varje dag..Kan du hjälpa mig med ett present tips..i morgon ska vi hem till ett par vänner som vi itne har varit hos på väldigt länge o de har flyttat till nytt..vad kan man köpa för fint då? kram

2010-07-08 @ 17:30:20 | http://blondis81.blogg.se/
Susanne sa:

Jag tycker ju om saker till hemmet eller en fin blomma i snygg kruka. Bor de i hus kan man köpa någon fin uteväxt, det finns massor av fint ute i butikerna ;o)

Kraam

2010-07-08 @ 17:33:28 | http://gronanyanser.blogg.se/
mamma mindy sa:

Jag och min familj får gå i butiker i morgon så lär vi nog hitta något skoj..Nu när det är sommar finsn det så många fina blommor och växter...

Ha en skön kväll.kram kram

2010-07-08 @ 17:58:52 | http://blondis81.blogg.se/
Marie sa:

Vad jag har förstått har Rhodos nåt för alla, vare sig man är gammal eller ung.

Jag tror du får det jättebra!

kram!

2010-07-08 @ 22:30:04 | http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0