Chokladbollar

Utan socker....
 
Visst är det extra svårt att hålla sig ifrån socker nu när julen närmar sig, tyvärr så smakar jag lite oftare nu än i början men långt ifrån så mycket som jag gjorde innan.
Provade att göra dessa chokladbollar utan socker och det är inget som man skulle kunna överäta sig av enligt mig men man ska vara försiktig. Att göra substitut för godis är inte bra och chansen att falla tillbaka är större och dessutom har kakao fem beroendeframkallande ämnen.
Roligt är det i alla fall att prova.....
Här kommer receptet:
 
Chokladbollar (Rawbollar)
Smör
Kakao (Raw)
kokosflingor
Pepparkakskrydda
En liten näve pumpakärnor
Mixa alla ingredienser och gör bollar som sedan rullas i kokosflingor
Detta recept hittade jag hos någon på Instagram och inga exakta mått fanns, jag blandade lite som jag ville.
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0