Blåbärspaj med choklad och marshmallows

Gott....
 
Provat ytterligare ett recept som jag hittat i gömmorna. Hittar jag recept som jag gillar då skriver jag in dem i min fina receptbok och ibland glöms dom bort ;)
 
Blåbärspaj med choklad och marshmallows
Fyllning:
5 dl blåbär
2 msk socker
1 msk potatismjöl
50 g mörk choklad
2 dl mimi- marshmallows
 
Smulpaj:
150 g smör eller margarin
1 dl socker
2 1/2 dl mjöl
1 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
 
1. Blanda alla ingredienser till smulpajen och lägg sedan hälften av smulorna i en pajform.
Tryck ut smulorna i formen och grädda skalet på 200 grader i ca 6-8 minuter.
2. Blanda blåbären med socker och potatismjöl och lägg det sean i formen.
3. Hacka chokladen och blanda ihop med pajsmulorna. Fördela smulblandningen över blåbären.
4. Grädda pajen i 20-25 minuter.
5. Lägg på marshmallows och grägga ett par minuter så att de får färg.
 
Servera med vaniljglass eller vaniljsås
 
Ät och njut
 
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0