Pepparkaksbiscotti

Biscotti.....
 
Julen närmar sig och här hemma har jag bakat en del och bland annat blev det dessa pepparkaksbiscotti.
Dagarna rullar på och jobb har jag också rätt mycket nu, jobbar som kock på kostenheten här i Norrköping och nu är det så mycket sjukt i köken att det visst finns hur mycket jobb som helst. Jag har varit i ett kök som jag känner för riktigt mycket och skulle gärna jobba där för alltid, jättgulliga och rara tjejer som jobbar där :))
Bara att hoppas det dyker upp något längre vikariat så småningom för det är ganska jobbigt att fara runt i olika kök hela tiden om jag nu får klaga lite ;)
 
Här kommer receptet på pepparkaksbiscotti.
Pepparkaksbiscotti
100 g rumsvarmt smör
2 dl strösocker
3 ägg
7-8 dl vetemjöl
1 påse pepparkakskrydda
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
 
1. Sätt ugnen på 175 grader. Rör smör och socker poröst i en bunke.
2. Tillsätt äggen, ett i taget.
3. Blanda mjöl, kryddor, vaniljsocker och bakpulver. Rör ner dem i smeten.
4. Forma degen till tre längder och lägg dem på bakplåtspappersklädd plåt.
5. Grädda längderna mitt i ugnen i ca 15 minuter. Ta ut plåten och skär längderna på snedden i bitar.
6. Stäng av ugnen. Ställ tillbaka plåten i ugnen och låt dina biscotti torka i eftervärmen.
 
Lycka till!
 
 
cecce sa:

Men tack snälla för din fina kommentar! Så snällt sagt:-)

Hoppas du får jobba i köket med de trevliga tjejerna. Du skulle smälta in fint där och du är värd att hitta något bra efter allt som varit!

De biscottina har jag också gjort! Goda!!

Kram Cecce

2012-12-13 @ 22:51:24 | http://www.ceccesblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0