Kesoplättar


LCHF.....

Jag lovade er ju ett nytt smaskigt recept och här kommer kesoplättar enligt LCHF som var riktigt gott med färska bär och en klick grädde och dessutom mättande.

Kesoplätter
4 plättar
2 ägg
250 g keso
2 msk fiberhusk
en nypa salt

Mixa allt med stavmixer och klicka ut i panna med smör.
Stek på ganska svag värme tills botten får en fint gyllenbrun färg och blir stabila att vända, ca 10 minuter per sida.

Servera med en klick grekisk/turkisk yoghurt eller vispgrädde som vi och lite bär :)

Smaklig spis
Carolines hemligheter sa:

Åh, det ser härligt ut! Kör du fortfarande strikt LCHF, hur känns det? Är sugen på att testa någon gång framöver, har fått för mig att jag kanske är lite känslig mot gluten nämligen...



Ha en riktigt mysig söndagskväll, stor kram!!!

2011-08-07 @ 17:25:22 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Anonym sa:

Gott gott

men fiberhusk, aldrig hört...

jag kan verkligen inget om nyttig mat ;)



Ja jag vet inte hur detta går till med blogg.se, har varit där flera gånger på kort tid :)



ha det bra

Kram Anna

2011-08-07 @ 20:09:30 |
Annas inspiration sa:

Oj det var jag som skrev ovan!

2011-08-07 @ 20:10:04 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0