Regnig Valborg


Nya "Allt om mat" med lite festtips...........

Idag har jag haft sovmorgon men vaknade av ett riktigt regnigt och grått väder :o(
Städning och lite mat ska inhandlas och lite promenader måste göras så jag hoppas regnet avtar, annars blir det inte många steg som jag bidrar med i stegtävlingen denna dag.

Idag är det Valborg så lite god mat ska det väl bli, saknar mina vänner denna dag då vi ofta träffades och åt lite god mat och gick sedan och kollade elden. Ikväll blir det bara mannen och jag!!!

Vet inte vad som händer just nu men jag känner mig lite låg och ledsen, har kännt mig så glad och positiv det senaste halvåret men nu är det som att lågan slocknat. Vill hem till Norrköping och mina vänner, känner mig fortfarande så ensam härnere. Jag har ju goa Pia på jobbet, får nog se till att vi träffas lite oftare och ta våra mysiga promenader och jag kan kanske få med henne på lite fika och shopping också. Vad säger du vännen ;o)

Nu ska jag sätta fart här
Hoppas ni får en härlig Valborg och att ni sjunger in våren ordentligt
Kramisar

Annas inspiration sa:

Hej raring!



Vad tråkigt att du känner dig lite nere just nu,

det tar nog lite tid att komma till ro med det nya samt det sociala livet.



Hoppas du mår bättre snart och valborg med mannen ändå blir mysig.



KRAM

2010-04-30 @ 11:14:36 | http://annasinspiration.blogg.se/
Josefine, Blåeld sa:

Det tar tyvärr tid att komma in på ny ort... Jag har bott här i 6 år och har inte fått många vänner...



Kramar till dig!

2010-04-30 @ 11:58:11 | http://blaeld.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Hej!

Sänder över lite positiv energi till dig nu. Det är klart att det kommer en dipp nu när du landat, fått ordning på allt och vardagen kommer. Försök glädjas åt våren, havet och att du och maken är närmre varandra.

Hoppas du får en trevlig Valborg ändå!

Kramar

2010-04-30 @ 14:51:01 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Milla sa:

Aaah, det kommer det kommer...det tar tid att bo in sig och det tar tid att skaffa vänner!!! Inget man kan tvinga fram. Förstår att du saknar dina vänner du har i Norrköping, men -som sagt- is i magen så landar du snart :) Kraaaam!

2010-04-30 @ 17:34:40 | http://memillakilla.blogspot.com
Emma sa:

De gör mig lite ledsen att se att du inte mår bra!

Kom ihåg då jag flyttade till Hylte & startade mitt liv med Jens här. Kände inte en käft. Var så ledsen,ringde ofta & grät till mamma. : - ) Men sen när jag började att jobba så flöt allt på.

Visserligen var de bara 5 mil jag flyttade. ; - )

Tro & hoppas de löser sig för dig! När du väl kommer in i jobbet så lovar jag att det bara rasslar på!



Det blir sambon & jag ikväll också helt själva. Inte helt fel : - )



STORA KRAMAR

2010-04-30 @ 18:02:47 | http://jemsi.blogg.se/
Marie sa:

Hej!

Här har vädret varit underbart i dag, sol och riktigt varmt!

Firar också in Valborg med "mannen" plus lite god mat och dryck.Barnen är ju stora och firar på annat håll, sonen i Uppsala och dottern i Örebro.



Tror det tar ett tag innan man landat och känner sig riktigt glad och nöjd när man flyttat som du, fortfarande är ju det mesta nytt och främmande förstår jag men ge det hela en "chans" ska du se att det ändrar sig och att du känner dig mer hemma och tillfreds.



Ha en fin Valborg mannen och du! kram

2010-04-30 @ 19:18:41 | http://sjovreten.blogg.se/
Camilla sa:

Du ska se att det blir bättre och bättre för var dag som går.

Du har ju nyss flyttat dit.

Ha det bra och kram på dig!

2010-05-01 @ 08:30:10 | http://cammo69.blogspot.com
Pia sa:

Kämpa på tjejen,, vi känner oss alla lite ensamma ibland. promenera kan vi gör när som helst

shopping och fika kan väl ordnas någon dag.

Valborg här var väldigt lugn, kom inte ens iväg till bålet.Men vad gör de ????

Kramizar

2010-05-02 @ 06:34:36 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0