Blåbärsris i mars månad

Blåbärsris....
 
För någa veckor sedan plockade jag in detta blåbärsris och titta vad fint det är nu.
Små fina transparanta bär börjar komma men blå kan dom väl aldrig bli innomhus eller?
Skulle annars vara perfekt med en liten planta innomhus för blåbär är nyttigt och även jag med sockerberoende kan äta det i måttlig mängd.
Ja detta med sockerberoende är en intressant fråga och det kan bli en väldigt hett ämne med min nära och kära ;)
Tyvärr har jag efter jul ätit mer och mer socker och gluten, vet inte varför det är så svårt nu igen. Min kropp är ondare och jag är tröttare än tröttast igen. Jag vet att jag och min kropp mår bättre utan denna drog men ändå är det så svårt att låta bli.
Varför jag är sockerberoende är ju för att jag tål inte drogen, jag blir ledsen, irriterad, deprimerad, svullnar, magvärk, värk i kroppen, huvudvärk, trött, isolerar mig och dessutom vet man att då man är beroende så smyger man med drogen så att ingen ser att du äter. En annan skillnad är att är du beroende och har denna sjuka hjärna så kan du inte bara äta några bitar ur skålen nej för då ska hela skålen ätas upp. Köper jag fem bitar är jag nöjd men har jag en stor påse så äter jag upp allt fast jag vet att jag inte borde och att jag mår illa. Efter att ha ätit sötsaker och allra helst för mig har jag märkt i kombination med gute så bir jag sjukare. Jag blir liksom bakfull, yr, llamående, trött, huvudvärk.....mår verkligen dåligt och ändå fortsätter jag med detta.
Har denna helg lyckats hålla mig borta från sötsaker och gluten och dag söndag jan jag redan känna en förbättringi kropen. I veckan blev det semlor, rester av semlor, brödbak på jobbet och detta går verkigen inte i att fortsätta med. Som mina sockerterapeuter säger....du kommer ta livet av dig om du inte inser faran!!
Som sagt alla reagerar inte som mig för alla har inte ett beroende ch det är skillnaden, jag kan få triggers av att bara äta några tomater, mjökprodukter har jag också märkt till en viss del men kan fortfarande hantera det.
Visste ni att att bara 10% av tillfrisknandet är mat, vi äter på känslor och ibland måste man ta tag i varför man äter som man gör.....
 
Kramisar
 
Anonym sa:

Kram ❤

2017-03-19 @ 09:16:06 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0