Kesobröd utan mjöl

Kesobröd...
 
Idag provade jag att baka detta kesobröd, detta bröd kan jag ha hemma utan att överäta. Det är värre med sockret och där har jag nu ett riktigt återfall, sugen hela tiden och jag har riktiga problem att låta bli just nu....suck!!!
Här ska ni nu få receptet på detta bröd:
 
Kesobröd utan mjöl
500 g keso
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
3/4 tsk salt
1 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
1 dl pumpafrön
 
1. Sätt ugnen på 225 grader.
Vispa upp äggen lite fluffigt.
Rör ner keson.
2. Blanda alla torra ingredienser och tillsätt det i äggröran.
Rör om ordentligt.
3. Bred ut smeten i en liten långpanna/form med bakplåtspapper. Den ska var ca 1 cm.
4. Grädda brödet mitt i ugnen i ca 18-20 minuter.
Skär brödet i rutor.
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0