Sockerberoende!!

Yoga....
 
I helgen var jag på sockerkurs i Linköping och på ett ställe som heter Solbackens helhetshälsa.
Verkligen intressant och jag visste verkligen inte att socker var så farligt.
Jag har länge förstått att jag är sockerberoende och i helgen fick jag det bekräftat, blev trots det en chock att veta att man är beroende.Visste ni att socker är nio gånger värre en heroin.....
Fick också veta att min värk med Fibromyalgi kan bero på socker, även depression, stress och annat kan det elaka sockret ligga bakom.
Nu ska jag sluta med socker och mjöl, mjöl är inte bra för inflammation i kroppen och min kropp hade fått många brister av att jag förstört den med fel kost och för mycket socker och kolhydrater.
Den första tiden får jag inte ens äta mejeriprodukter för att kroppen ska få återhämta sig och bli frisk.
Jag har nu varit sockerfri i fem dagar, idag var det jobbigt vissa stunder men jag klarade det.
Det var en trevlig helg med många nya vänner, spabad, yoga, god mat och intressanta föreläsningar.
Nu hoppas jag att jag fixar detta och att min kropp blir bättre.
 
Kramen

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0