Lakritsmandlar

Lakritsmandlar...
 
Detta med sockerfri jul var inte det lättaste ska gudarna veta, jag knarkar lite för mycket igen och det känns i min kropp. Trött, lynnig, värk och sur.
Ja det blir säkert något mera som slinker ner denna helg men jag ska försöka tänka mig för.
Ikväll provade jag att göra dessa LCHF mandlar med lakrits, ja bra mycket bätte än detta sockerknark.
Här får ni receptet:
 
Lakritsmandlar
200 g mandlar
1 msk lakritspulver
1 1/2 tsk salt
1 1/2 dl vatten
 
Blanda alla ingredienser i en stekpanna.
Låt koka och rör om tills vattnet försvunit helt.
Lägg sedan upp mandlarna på ett bakplåtspapper i en form och ställ in i ugnen ca 20 minuter.
Låt svalna.
 
Färdiga att sedan äta
 
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0