Havets brus och recept på kotletter i ugn

Längtan....
 

Just nu längtar jag till havet, höra havets brus och vågornas kluckande.
För mig är havet verkligen rogivande och jag får verkligen ett lugn i hela kroppan, helt enkelt balsam för själen för mig.
Kanske man snart skulle ta en tripp till Skåneland och uppleva detta igen, får nog kolla upp en helg då jag och N kan åka ner eller att jag åker ensam till någon vän.
Idag har det varit ett jättefint väder, vi har suttit ute på altanen och ätit glass och jag har planterat några penseér i krukor och helt enkelt bara njutit av dagen
 
Måste även ge er ett jättebra och enkelt recept också, tyvärr glömde jag att fotografera detta men receptet kommer ändå.
Kotletter i ugn
10 st fläskkotletter råa som man ev kryddar lite.
5 dl vispgrädde
2-3 dl creme fraiche
1 dl soya
2 tsk sambal oelek
 
Blanda vispgrädde, creme fraiche, soya och sambal oelek ( jag hade även denna gång i ca 1/2 msk maizena i såsen för att den skulle bli lite tjockare när allt är färdigt i ugnen) Jag gjorde då halva satsen av allt!
Lägg kotletterna i en smord form.
Häll över såsen.
In i ugnen i 175 grader ca 11/2 timme.
 
Kotletterna blir möra och goda.
Smaklig spis
 
 
 
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0