Shortbread med mjölkchoklad


Mums....

Detta recept hittade jag hos Akleja och hon har så många goda recept på sin blogg :)
Här kommer detta recept:
Shortbread med mjölkchoklad
ca 30 kakor
2 1/2 dl havregryn
4 dl mjöl
1/2 tsk salt
275 g rumsvarmt smör
2 dl + 2 msk råsocker
200 g mjölkchoklad

Sätt ugnen på 150 grader.
Mixa havregrynen så det blir som ett mjöl. Blanda havregryn med mjöl och salt.
Vispa smör och socker poröst. Tillsätt mjölblandningen. Hacka chokladen grovt och knåda in den i degen.
Tryck ut degen i en bakpappersklädd form ca 25x35 cm.
Nagga kakan med en gaffel och strö över de 2 msk socker.
Grädda kakan mitt i ugnen i ca 40 minuter eller tills den blivit gyllenbrun. Låt den svalna i formen ca 10 minuter. Lyft upp den i bakplåtspappret och skär i lagom bitar. Låt kakan svalna helt.

Ät och njut!!!
Bella sa:

Mums!! Ser jättesmarrigt ut :)



Hoppas du haft en bra söndag, jag satt också och tittade på skidskyttet på förmiddagen, jisses så spännande det var och kul att Ferry vann!!



Trevlig Kväll!



Kramar Bella

2011-01-16 @ 18:25:36 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Josefin -Happy Days- (tävlingar pågår) sa:

Vad roligt att du uppmärksammade mig på att Akleja har en egen blogg, de var min favoritbutik när de låg i stan. :-)



Tack, jag tror sessans rum blir bra bara jag kan bestämma mig för fondtapet o börja inreda flickrummet.. :-)



Önskar dig en fin start på den nya veckan, kram!

2011-01-17 @ 10:13:27 | http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0