Limpor med äpple


Lättbakade bikarbonat limpor....

Hittade ett recept på spännande limpor i bevemyrs blogg som jag bakat ikväll. Mums så goda :o)
Det enda som gick fel var att jag blandade degen för länge och det ska man inte göra med bikarbonat och bakpulver för då spricker brödet men vad gör väl det, nu ser det hembakat ut :o)
Det var i alla fall ett enkelt och gott recept.
Är ni intresserade av att baka detta så kommer receptet här:

16 dl vetemjöl
14 dl grahamsmjöl
4 tsk bakpulver
1 dl solroskärnor
2 tsk salt
1 msk färsk finhackad citrontimjan
2 dl ljus sirap
3 grovrivna äpplen
14 dl filmjölk
smör till formarna
1 äpple till garnering

Gör så här:
Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke. Rör ner sirap, rivna äpplen och filmjölk.
Smörj 2 bakformar ca 2 liter och häll ner smeten. Garnera med äpplen.
Grädda i 175 grader i nedre delen av ugnen i ca 75 minuter.

Hoppas ni har en mysig kväll
Kram och sov gott på er


cecce sa:

Åh, så gott det brödet ser ut. Det var längesedan jag kollade in hos bevemyr...hon har så mycket gott. Måste testa din kladdkaka med daimgrädde. Det får bli till nästa kalas:-)



Så klart finns det kakor kvar till dej om du kommer hit! Men antagligen kommer jag baka nya. I helgen blir det en tur till Ikea. Kanske i Helsingborg...!



Kramar

2010-09-24 @ 06:41:57 | http://ceccesblogg.blogg.se/
jessi sa:

När jag mår bättre och vi fått köket renoverat (ej orkat nu när jag varit sjuk) så ska jag kolla igenom alla dina härliga recept, man blir ju inspirerad!



KRAM

2010-09-24 @ 11:43:24 | http://lyckoljus.blogg.se/
Emma sa:

Vilket spännande recept! : - ) Äpple är ju lite annorlunda att ha i bröd.



Hur mår du? Längesen vi "pratades vid" ; - )

Läste att du tänkt åka till Gekås. Åkte du & fick du handlat något roligt?



Ha en jättehärlig helg vännen!



KRAMIS

2010-09-24 @ 18:05:51 | http://jemsi.blogg.se/
cecce sa:

Va? Inget fredgsinlägg??:-)

Hoppas du har det bra!

Kram

2010-09-24 @ 20:00:59 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0