Chokladmuffins


Älskar att baka......

Provade att baka ett nytt recept på muffins. Använde också mina muffinsformar som är köpta på IKEA, fina och superbilliga :o)

Vilken dag detta blev, först skulle jag till Helsingborg och kunde inte vända förrän jag kom till Landskrona så det blev några extra mil att köra och fråga mig inte hur det gick till??
Sedan skulle jag hämta mannen på jobbet, han kom ut och vinkade att han kommer om tre minuter och när han sedan skulle gå in på kontoret igen hade dörren slagit igen så han kom varken ut eller in då både nycklar och telefon låg på skrivbordet. Vad gör vi nu, jag hade glömt min mobil hemma!!! Jag åkte iväg en bit med bilen och träffade några personer som var ute och gick, de i sin tur hjälpte mig att hitta ett nummer till en person som kunde komma och låsa upp. Ja det kändes nästan som dolda kameran för ni kan tro att det blev många glada skratt under denna timme :o)
Sedan när vi körde hem sprang ett rådjur framför bilen och det var med nöd och näppe vi klarade oss från en krock, hjärtat satt i halsgropen kan jag lova!!!
Nu sitter vi i tryggt förvar i soffan hoppas vi ;o)

Här kommer ett recept som jag hittade på bloggen Akleja
Chokladmuffins
ca 12 stycken
150 g smör
2 dl mjölk
skal av en citron
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
150 g olika chokladlinser eller annan grovt hackad choklad

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och tillsätt det rivna citronskalet och mjölken.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt. Rör ner den ljumma vätskan.
Blanda mjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten. Blanda i chokladbitarna.
Fyll en muffinsplåt med formar och fyll på tills smeten är slut.
Grädda mitt i ugnen i 12-18 minuter.

Kram och sov gott
cecce sa:

Vilket äventyr!!!

Själv är jag hemkommen från Göteborg.

Skönt att komma iväg en stund! gav mersmak!



Nu tar vi oss an måndagen!!

Kramar

2010-10-03 @ 23:27:04 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Camilla sa:

Vilket äventyr ni har varit med om.

Är du säker att det inte var dolda kameran? ;)

Med all er olycka måste ni vara försiktiga med muffinsarna...så ni inte får dom i halsen eller att ni äter så många så ni får ont i magen av dom ;)

Ha en toppen dag!

Kram!

2010-10-04 @ 11:31:02 | http://cammo69.blogspot.com
Annas inspiration sa:

Muffinsen ser smaskiga ut! jag får aldrig dem så perfekta och toppiga.



AH sånt strul, för väl att det löste sig i allafall.

bakar du bullar i dag på kanelbullens dag? ;-)



Kramis

2010-10-04 @ 12:31:51 | http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0