Dajmcookies


Mums.....

Nu har jag bakat och det blev ett recept som jag hittade på en ny underbar blogg som heter kalasgott
Dock tyckte jag att de blev lite för tunna men jag smakade en bit och de var riktigt goda :o)
Här får ni receptet:
Dajmcookies
200 g rumsvarmt margarin
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 msk flytande honung
1 msk bakpulver
4 dl vetemjöl
2 st finhackade dubbeldajm

Gör så här:
1. Kör alla ingredienser i en degblandare tills det blandats ihop ordentligt.
2. Väg varje kaka till 60g och forma var och en till en rund boll.
3. Tryck ut kakorna på bakplåtsklädda plåtar.
4. Grädda i 175 grader i ca 10-12 minuter.
Låt kakorna svalna på plåten

Försvinnande gott för en kakälskare som mig ;o)
cecce sa:

Hur gott såg inte det ut:-)

I morgon ska jag nog baka muffins. Har köpt tidningen Hemtrevligt med massor av goda kakrecept.

Skulle kunna baka hela dagarna:-)



Kramar!!!

2010-07-01 @ 00:13:48 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0