Köttfärsgratäng med zucchini


Ny rätt som provats idag.....

Hittade detta recept på Tasteline, passar perfekt nu när det är säsong för denna zucchini.
Och riktigt gott var det också....
Här kommer receptet:

Köttfärsgratäng med zucchini
500 g nötfärs
2 st zucchini
1-2 vitlöksklyftor
olivolja
salt och svartpeppar
3 dl krossade tomater
1 lagerblad
oregano
1.5 - 2 dl grädde
ev lite tomatpuré
riven ost

Sätt ugnen på 200 grader.
Skär zucchinin i skivor på längden. Salta på båda sidor och låt vattna ur i 30 minuter. Skölj och torka av.
Hacka lök och vitlök. Stek nötfärs, lök, vitlök i olja  och salta och peppra. Tillsätt tomater, lagerblad, oregano och grädde. Låt koka en stund.
Varva sås och zucchini i en form. Lägg på riven ost.
Gratinera i ca 30 minuter.
Servera med en god sallad.

Bon appetit :o)

Sitter och småkollar på Ernst Sommar, tycker den mannen är så mysig ;o)
Ikväll blir det nog tidigt sänggående då jag blev inringd för jobb i morgon och hela helgen. Klockan sju ska jag vara pigg och allert på jobbet, känns tungt när jag varit hemma så länge och haft sköna sovmorgnar.

Må så gott alla fina
Kramisar
Annas inspiration sa:

Så gott det ser ut & låter!

Du tar så läskande ursnygga bilder!!!



Hoppas allt är bra, nu ska jag läsa i kapp hos dig

KRAAAM

2010-07-22 @ 21:54:18 | http://annasinspiration.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Du ska se att går bra, första dagen är tyngst!



Lycka till.



Kramar

2010-07-22 @ 22:55:28 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Sus sa:

Oj oj...upp i ottan :)

DET är overkligt efter en lång ledighet!

Gott recept igen som jag ska spara och snart göra!

Jag tackar!

Lycka till i morgon!



Kraaaamar

2010-07-23 @ 00:03:27 | http://blomtoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0