Falsk Tosca


Smaskigt och gott.......

Denna kaka bakade jag till de gamla i helgen. Riktigt söta och goda ;o)
Finns det någon som vill testa och baka så kommer receptet här:
Falsk Tosca
6 dl strösocker
4 ägg
Blandas och vispas

3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
175 g smält margarin
8 msk kakao
Blanda och rör ner i äggblandningen. Häll smeten i en bakpappersklädd långpanna.
Grädda i 200 grader ca 12-15 minute

Toscasmeten
75 g margarin
2 dl strösocker
1 1/2 dl grädde
1 dl ljus sirap
1 påse kokos
Sjud i 5 minuter och bred sedan ut på kakan. Grädda ytterligare i ca 10 minuter i ugnen tills den fått en fin färg.

Så var denna helg snart över och det har varit jätteroligt på jobbet, vårdpersonalen där jag jobbar är så trevliga och snälla :o) Jag har aldrig fått så mycket respons för mitt arbete under mina åtta år i köket som jag får på mitt nuvarande jobb. Om ni visste hur mycket ni har givit mig med era snälla ord, jag kommer verkligen att sluta med flaggan i topp och det är tack vare er :o) Åhhh vad jag kommer att sakna er!!

Väl hemma denna eftermiddag somnade jag ett tag i soffan och nu väntas Johan Falk filmen på fyran, sedan är det sängen igen ;o) Packningen får vara idag, orkar inte!!!!

Hoppas ni haft en trevlig helg
Kramen
cecce sa:

åhhh...så god den ser ut kakan.

Tror inte du och jag är så bra för varandra:-)

Vi påverkar varandra i kakfrestelser och kommer baka ihjäl oss en vacker dag!!

Nej så klart inte!

Men mycket fikande lär det nog bli!



Ska också kolla Falk i kväll!



Vad kul att du får sluta med flaggan i topp på ditt jobb. Måste kännas tråkigt men bra!



Kramar!!

2010-01-17 @ 19:18:22 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Annas inspiration sa:

Vilken läcker kaka, du bjuder alltid på härlig bakinspiration. Nu var det ett tag sedan jag bakade...



Hoppas du inte sliter ut dig av allt som ska packas, känns det som läget är under kontroll?



ha en fin start på veckan

KRAAAM

2010-01-18 @ 11:45:58 | http://annasinspiration.blogg.se/
mina sa:

God middag..Musm vag gott det ser ut..Måste helt klart testa det en dag..I lördags blev det muffins bakning & denna gång blev dem jätte goda & inte så man kunde slå ihjäl någon med dem..hihihi..man kan inte lyckas alltid..Hihhi.Ha en skön måndag.kram

2010-01-18 @ 11:55:16 | http://blondis81.blogg.se/
Josefine, Blåeld sa:

Vad skönt att du känner så inför jobbet, man mår så mycket bättre då!



Kakan ser god ut, blr nog till att baka då jag är frisk igen!

2010-01-18 @ 12:18:59 | http://blaeld.blogg.se/
cecce sa:

Hej!

Du får gärna komma och pigga upp mej lite!!

Ser jag fram emot!!



Hoppas du haft en fin dag idag!

Kram

2010-01-18 @ 17:22:05 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0