Enbärsås


Enbär till såsen.....

En del av er har frågat efter receptet på enbärsåsen som jag gjorde till kycklingen i helgen på jobbet.
Och givetvis ska ni få receptet :o)

Enbärsås
10 portioner
1/2 liter creme fraiche
1.25 dl outspädd svartvinbärssaft
2.5 dl vatten
2.5 dl hönsbuljong (pulver)
15 krossade enbär
1 tsk timjan
0.25 dl soja
(salt och peppar)

Blanda alla ingredienser till såsen och låt koka ihop. Ev får man reda såsen beroende på vilken konsistens man vill ha på såsen. Jag hade lite mera kryddor än vad som står och hade även i salt och peppar. Jag gjorde också en större mängd så jag har fått skriva om receptet lite men hoppas det ska smaka ;o)

Nu har man jobbat i hela fyra dagar och nu väntas två dagars ledighet och det ska bli riktigt skönt kan jag lova.
I morgon ska jag till optikern och få nya linser och även göra en kontroll och se att det ser fint ut i ögonen. Senare på eftermiddagen väntas ett möte med chefen för alla anställda, förändringar på gång? bra eller dåliga är frågan!!
Fick byta helg och jobba helgen som kommer nu och istället vara ledig helgen den 6 och 7/2, så nu blir min sista arbetsdag torsdagen den 4/2 :o)

Äntligen har jag bokat en tid för klippning och färgning, riktigt välbehövligt kan jag lova. Nästa vecka blir jag snygg igen ;o)

Vill avsluta detta inlägg med en liten hälsning till min fina vän Monika och säga att jag tänker på dig.

Ha en fin måndagskväll alla fina
Kramisar
Madde sa:

Och då passar jag på, även om jag inte är Monika, att säga tack.

2010-01-18 @ 18:16:11 | http://maria-madeleine.blogspot.com
Camilla sa:

Jag ska klippa mig i morgon.

Det ska bli sååå skönt.

Sedan ska jag hem och tona håret.

Ha det bra och kram på dig!

2010-01-18 @ 18:25:15 | http://cammo69.blogspot.com
Gabriella sa:

Bloggen blev jätte fin! :D

2010-01-18 @ 18:52:57 | http://gabriellamalki.blogg.se/
monkan sa sa:

tack för dina tankar dom värmer kram på dej

2010-01-18 @ 20:50:25 |
Daniel sa:

Enbär e bland det bästa som finns. Vitaminrik å gött.. till ja just sås, saft etc

2010-01-19 @ 10:37:21 | http://danielfagerholm.webblogg.se/
Emma sa:

Hejsan Sötis!



Tack för ditt recept. Jag har faktiskt aldrig ätit enbär. Låter jättegott!



Gud så skönt att gå till frissan & fixa håret. de är LYX. ; - )



Snart så flyttar ni. 4/2 känns inte så långt bort : - )



Ha en skön tisdag & KRAMAR

2010-01-19 @ 11:06:07 | http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0