Cecces köttfärslimpa


Smaskigt med mozzarella, skinka och oliver........

Köttfärslimpa
4 portioner
500 g nötfärs
1 ägg
1/2 dl grädde
1 vitlök
salt och peppar
200 g rökt skinka
1 burk svarta oliver utan kärnor
125 g mozarella
olivolja
1/2 kruka basilika

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda nötfärs, ägg, grädde, pressad vitlök, salt och peppar i en skål.
Strimla skinkan och hacka oliverna. Riv mozarellan.
Häll lite olivolja i en ugnsfast form. Forma köttfärsen till en avlång limpa. Gör en grop längst med limpan och lägg i skinka, oliver och mozzarella. Strö över hackad basilika och fyll igen gropen med köttfärsen.
Ställ in i ugnen ca 25 minuter.

Häll lite grädde i formen mot slutet för att få en gräddsky. Där skulle jag nästa gång hälla av grädden och förstärka smakerna i en riktig sås.

Detta var våran söndagsmiddag och det var riktigt gott.
Ny vecka och nya tag eller jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Ska idag ringa om ett par jobb, har redan varit i kontakt med dessa men skulle återkomma när vi var på plats i Skåne.
Idag blåser det som bara attan och det kommer även lite snö, kanske det är våran tur nu för uppåt i landet har man visst fått hur mycket som helst. Men jag hoppas vi slipper!!!!

Kanske ska plocka fram min stora duk och börja måla på min bokstavstavla för att fördriva tiden lite, trodde inte jag skulle bli så här rastlös av att gå hemma. Men jag tror att vädret påverkar för man vill inte gå ut och jag känner ingen här och mannen har bilen för tillfället så jag kommer ingenstans. Och utbudet av butiker här i Höganäs är inte stort ;o)
Men det går ingen nöd på mig, jag köpte även jäst igår då jag hade tänkt baka bröd.

Önskar er en bra start på veckan
Kramisar
Andreas sa:

Mhmm, det såg riktigt gott ut!

2010-02-22 @ 11:55:08 |
Emma sa:

MUMSFILLIBABBA! De där såg riktigt gott ut. Det ska provas i veckan!



Sv: Mat som mat,huvudsaken är att man har ett bra sällskap! ; - )



Hoppas du fått en bra start på veckan!



Stor Kramis

2010-02-22 @ 12:07:43 | http://jemsi.blogg.se/
Camilla sa:

Mmmmmums,vad det såg gott ut.

Då är det bara att ställa sig vid spisen nu då.

Nä,jag menar...då är det bara för David att ställa sig vid spisen ;)

Ha det bra och kram på dig!

2010-02-22 @ 17:32:51 | http://cammo69.blogspot.com
jessi sa:

JAg förstår dig att du hittar på saker som måla o baka, bra för annars blir det för trist. Jag håller tummarna att du får jobb snart!

Kan tänka mig att Cecces köttfärslipma är himmelskt gott.. kul att ni bor nära!



kram

2010-02-22 @ 18:57:05 | http://lyckoljus.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Hur gick dina samtal om jobb idag? Hoppas du hittar nått att göra snart. Trist gå hemma för länge, men tänk vad pengar du sparar då det inte finns så många affärer och att bilen är borta ;-)



Spännande se din tavla sen. Ang. stämplarna så är jag supernoga och torkar av innan trycket!



Kram

2010-02-22 @ 19:16:31 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Katrin sa:

Det gick inte att kommentera till ditt senaste inlägg så skriver ngr rader här.

Men det är alltså din lägenhet som bilderna är ifrån?? Otroligt fint!! Mysigt och ombonat =)

2010-02-22 @ 20:21:41 | http://vardagenvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0