Pepparkaksmuffins med blåbär


Mums....

När jag var på systembolaget och köpte en flaska glögg såg jag att dom även hade en massa recept där och detta recept fastnade jag för :)
Här ska ni få receptet:

Pepparkaksmuffins med blåbär
Ett sött och kryddigt tilltugg som passar bra med glögg eller ett knäckigt starkvin
Cirka 10 stycken
100 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl gräddfil
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk kanel malen
1 tsk kryddnejlika malen
1 tsk ingefära malen
1 dl blåbär

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader. Vispa smör och socker poröst. Tillsätt äggen ett i taget. Vispa i gräddfilen och därefter alla torra ingredienser och vänd ner de halvt tinade blåbären försiktigt.
2. Fyll formarna till 2/3 och grädda i ca 10-15 minuter. Jag ställer alltid mina papperformar i en muffinsplåt så att inte muffinsen flyter ut.

Enkelt och gott :)
Kramen
Camilla sa:

Mums!

Får jag ta en? ;)

Kram!

2010-12-12 @ 16:13:52 | http://cammo69.blogspot.com
Emma sa:

MUMS MUMS MUMS! : - )

Du lockar mig alltid med en massa gott!

Hoppas verkligen att du får chansen att starta ditt eget cafe´en vacker dag! Det hade passat dig jättebra tror jag. Du verkar vara så kreativ & full med energi!



Hoppas du & maken får en fin kväll tillsammans!



Ps. Tack för dina alltid så söta kommentarer!



KRAAAMIS

2010-12-12 @ 17:20:23 | http://jemsi.blogg.se/
soffie sa:

mmm jag smakar en direkt ,mums tack för det receptet,

kram

2010-12-12 @ 20:15:49 | http://soffie69.blogg.se/
Anna - Starwoman sa:

Åhh vilka goda och HERRE JÖSSES vilka söta muffinsformar, vart hittar man dem? :-)



KRAMAR


Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0