Äppelmos limpor


Mmmm för färskt bröd....

Idag har jag bakat limpor med äppelmos pch de blev stora, saftiga och riktigt goda :o)
Detta recept fick jag av min goa vän Susanne i Söderköping och jag hoppas att hon inte tar illa vid att jag ger det till er.

Äppelmos limpor
600g rågsikt
600g vetemjöl
5 dl mjölk
2 dl sirap
1/2 liter äppelmos
2 pkt jäst
1 tsk salt

Rör ner jästen i lite av den kalla mjölken. Tillsätt resten av alla ingredienser. Allt ska vara kallt.
Baka ut till 3 limpor direkt och låt jäsa 1 timme.
Grädda i 175 grader nederst i ugnen i 1 timme. Sista 15 minuterna lägg kanske lite folie äver så att de inte blir brända.

Lycka till!

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0