Lakrits och hallonkaka


En god kaka med lite påskdekoration......

Hittade ett nytt recept på en mycket god kaka som jag gärna delar med mig av. Jag bakade denna för att ta med till Norrköping och alla verkade tycka om den :o) Lite som kladdkaka!

Lakrits och hallonkaka
3 ägg
31/2 dl socker
125 g smält smör
3.75 dl vetemjöl
1 citron (finrivet skal av)
1 msk socker
0.5 msk maizena
2 dl hallon
4 st mjuk lakritskola (Kick lakrits/citron)
1 msk florsocker

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en form med löstagbar kant ca 24 cm i diameter.
2. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt smör, vetemjöl och citronskal till en jämn smet.
3. Blanda socker och maizena i en skål och vänd ner hallonen. Häll smeten i formen. Strö över hallonen och klipp eller skär kolan i bitar och strö dem över smeten.
4. Grädda längst ner i ugnen i 35-40 minuter. Låt kakan svalna. Skär i bitar och pudra över florsocker.
Lycka till!
Camilla sa:

Åååå,tack för det receptet.

Som du kanske vet ÄLSKAR jag lakrits.

Den måste jag prova.

Kanske passar utmärkt till mina jordgubbar ;)

Ha det bra och kram på dig!

2010-04-06 @ 09:58:11 | http://cammo69.blogspot.com
fia sa:

å vilket smaskigt recept du bjuder på . Ville tacka för den värmande komnetaren med .

kram .

2010-04-06 @ 11:16:43 | http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0