Leilas amerikanska chokladmuffins


Smarriga muffins på tårtfat från DUKA

Godmorgon söndag.
Idag visar jag receptet på dessa goda muffins som bakades igår.
Hoppas att det finns någon som är lika bakintresserad som jag ; o)

Amerikanska chokladmuffins, 10 stora
4 dl vetemjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
175 g mörk eller ljus choklad
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Blanda samman mjöl, socker, bakpulver, vaniljsocker, salt och kakao.
3. Vispa ihop ägg, mjölk och olja i ca 1 minut med elvisp.
4. Rör ner äggsmeten i mjölblandningen. Rör till en jämn smet.
5. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i pappersformar för Amerikanska muffins.
Fyll dem lite mer än hälften.
6. Tryck ner stora chokladbitar ungefär halvvägs i muffinsmeten, lite försiktigt så att inte all choklad hamnar i botten utan i mitten när muffinsarna gräddas (det sjunker ner).
7. Grädda 20-25 minuter i mitten av ugnen.

Lycka till och njut av dessa godingar ; o)
Ann-Louise sa:

Du har alltid så fina foton! Alltid lika kul titta in till dig, ser så gott, mysigt och hemtrevligt ut.

Din design på bloggen är kanon har du gjort den själv för att få så stora foton etc.?



Jag skulle nog behöva sätta lås på frysen om dessa läckerheter låg hemma i min frys jag älskar bakverk!!



Ha en fin söndag.



Stor kram

2009-06-14 @ 10:41:38 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Annas inspiration sa:

Mums mums,

ser härligt frestande ut!



ha en skön söndag fina Susanne

Kramar

2009-06-14 @ 10:47:15 | http://annasinspiration.blogg.se/
Johanna sa:

Kul att du kikade in till mig och tack för kommentaren om mina smycken :-)

Det är bara att höra av dig om du är intresserad av något, jag gör ju armbandet med den färgen som du vill ha.

Vilken fin blogg du har! Vad gott det ser ut det du bakat, Leilas recept är ju så bra!



Vilken fin lampa du har, den som är som en vanlig skärm, fast med kristaller i. Var kommer den ifrån?



Ha en bra söndag! Trots allt regn.



Johanna

2009-06-14 @ 12:36:01 | http://radhusdrommar.blogspot.com
Anna - Starwoman ☆ sa:

Åh vilka smarriga och vilka fina kort! Nu blev jag sugen på att baka jag också! Kanska jag får pyssla med om jag nu inte jobbar till veckan, men det blir troligtvis jobb för min del imorgon. Jag har softat och bara tagit det lugnt så in i norden denna helgen så jag vill inte bara sitta hemma en vecka och inget göra känner jag, men det klart, man kan ju roa sig med att baka goda muffins kanske ;-)



Ha en skön söndagskväll!



Stor kram

Anna

2009-06-14 @ 18:46:28 | http://starwoman.blogg.se/
Cicci sa:

Jättefina muffins! Ser verkligen urgoda ut. Jag hoppas att de var goda också, men de brukar de oftast bli om man följder Leilas recept. Får nog testa dem, nästa gång jag bakar muffins

2009-06-15 @ 21:53:55 | http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0