Midsommarhelg

Midsommarkrans....
 
N och jag hade en mysig midsommarhelg för oss själva i stugan, just nu gillar vi att bara vara.
Tror att vi båda behöver semester och snart så får även vi det.
Jag försökte att få ihop en midsommarkrans och faktiskt att jag lyckades ganska bra och blommor hittade vi också ute på ängarna. 
 
Silltårta.....
 
Till den traditionella sillunchen gjorde jag även denna silltårta som var riktigt smaskig.
Tur hade vi också med vädret, inget regn och vi kunde sitta ute hela dagen och jag kunde även ha min nya sommarklänning utan att frysa och det trodde man inte riktigt dagarna innan.
 
Jordgubbstårta....
 
Gjorde även en liten tårta till oss två, en jordgubbstårta med blommor och flaggor.
Även att vi inte har någon el i stugan kunde jag vispa grädden för hand och få den i lagom konsistens.
Hittade lite prästkragar och några smultronkvistar att ha på och den smakade riktigt gott på eftermiddagen.
Ja en riktigt mysig helg och midsommar blev det och hoppas även ni hade en bra helg.
 
Kramen

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0