2018

Lite julfint.....Asteri en fin julklapp...
 
Då var julen över för denna gång, ja det var ett tag sedan jag var inne här på bloggen.
Orken finns inte riktigt med jag mår ju bra av att skriva av mig lite.
Julen har varit lugn och jag har varit ledig i mellandagarna, började jobba nu i tisdags.
Igår plockade jag bort det sista av julen, köpte mig en bukett vita tulpaner ocj känner att nu får gärna våren komma.
Idag har det varit mörkt och regnigt hela
dagen, visst är det tråkigt. Varför kan det inte komma lite snö och bli lite kallt på det?
 
Sist berättade jag om mitt lilla fästingbett som jag skulle till vårdcentralen med, jo de trodde att något var det och borrelia låg nära till hands. Prover togs och jag fick äta Kåvepenin i en vecka men visade proverna inga tecken på borrelia. Fortfarande kliar bettet till och från men rodnaden har lagt sig så kanske penicillin kuren gjorde någon nytta.
De är läskiga dessa små kryp och läkaren rekomenderade mig att vaccinera mig då det finns mycket fästingar där vi har vår stuga men dessa vaccinationer är inte billiga och inte räcker det med en spruta heller.
 
Kram Kram

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0