Julen!

Julklappssnöre.....
 
Igår slog jag in den första julklappen, det blev vitt papper med dessa fina snören.
Det är roligt med julklappar, att både ge bort och att få förstås ;)
Numera blir det inte så många, gillar inte julen lika mycket som förr när barnen var små. Nu är barnen stora och den ena åker till fickvännens föräldrar och den andra vill fortfarande inte träffa sina föräldrar. Ja det har nu gått fyra år sedan jag träffade och pratade med honom. Det är verkligen en sorg för mig men jag försöker leva vidare fast det är tungt vissa dagar :(
Allt är mycket omständigare nu, förr firade vi alltid hemma hos oss och alla var välkomna.
Nu skulle jag helst resa bort och komma tillbaka efter nyåret eller något, nu låter jag sådär bitter och gnällig igen....förlåt!
Min nya livsstil utan socker och kolhydrater går skapligt, tyvärr blir det att jag smakar något ibland och jag vet att det inte är bra då det kan trigga igång beroendet ordentligt. Tycker att det är extra svårt nu i juletider och tanken på att inte få äta pepparkakor, lussebullar och choklad  är jobbigt för mig och jag vill verkligen inte falla tillbaka för jag mår så mycket bättre just nu och dessutom har jag gått ner tio kilo och jag tar gärna tio till.
Väntar dessutom på svar från min lilla operation jag gjorde för två veckor sedan, känns inte som att det är helt ok och jag har onda aningar men det är säkert dumt av mig att oroa mig innan jag vet något med säkerhet,
Skulle i alla fall höra av mig efter helgen om inte mina besvär avtagit.
Nu ska jag försöka plocka och göra lite fint i min lägenhet, har annars bestämt mig för att ha en lugn helg med inga måsten för jag är så trött efter denna vecka. jag måste lära mig att lägga mig på en bra nivå så jag håller veckan ut men det är svårt när man vill så mycket.
 
Kramisar
 

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0