Förtydligande!!

Pärlhyasinter...
 
Ytterligare en underbar dag med sol och värme, efter jobbet åkte jag ut till Lindö hamn och strosade där vid vattnet, tog en bägare med kulglass och satt där på en bänk och blickade ut över vattnet.
Var även och kollade läget på en lägenhet jag sökt på Lindövägen, evenuellt visning nästa vecka. Inte klokt att det är så svårt att få en lägenhet, det var visst över 500 sökande på denna och varför skulle det bli just jag som får den.
Vill också här förtydliga då fortfarande människor har åsikter om min flytt....
Jag har varit i kontakt med Hyresnämden i Linköping och det går att säga upp kontraktet på vårat hus tidigare än vad som står på kontraktet.
Den 1/2 2013 kom en ny lag som säger detta. Lagen om uthyrning av egen bostad.
Varken N eller jag kan bli stämda av hyresvärden så N kan också flytta men han har valt att bo kvar.
Alltså inte mitt fel att han får betala hyran själv!!!!
Skulle inte denna lag ha täckt upp detta så har jag erbjudit mig att ge halva hyran tills kontraktet gick ut, inte heller det ville han.
Har även sagt att vi kan bo en vecka var i huset men inte ens det har varit positivt.
Så snälla ge inte mig skulden för detta, jag har inte dragit och lämnat honom med allt och det hoppas jag ni förstår.
Jag ville lösa detta på ett bra vis men vill man inte då kan inte jag få skulden.............................
På grund av detta så mår man skit till och från och idag är en dag som jag är just där....suck :(
 
Kram alla fina

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0