En lördag med sovmorgon!

Vackert på ljusbrickan...
 

Denna lördag har jag sovit som en klubbad säl till halv tio och gick sedan inte upp förrän halv elva.
Ibland är jag glad att jag även har en en hund som gillar att sova länge .
Nu har vi varit ute på en promenad i skogen, en riktig kall höstdag kändes det som, hade hoppats på lite sol men den ser ut att inte visa sig alls idag.
I bilen ligger en halmkrans som jag hade tänkt sätta fingrarna i idag, tänkte ge mig ut på tomten och plocka det som finns och göra något fint, mossa, ljung, nypon, ekollon och en massa annat ska nog finnas.
Herregud vad jag älskar att bo såhär nära naturen men i nästa sekund så vil jag bo mitt inne i stan.
Jag blir nästan trött på mig själv, varför ska det vara så svårt att hitta ro och vara nöjd med det man har, varför jaga hela tiden???
Jag behöver verkligen plocka fram mina redskap som jag jobbade med för ett par år sedan, mindfullness!!
Måste liksom hitta glädjen igen, varför är jag inte glad alltid. Jag har ju så mycket att vara glad för egentligen men hittar bara det negativa.
Dessutom får jag jättemycket beröm för min matlagning på det jobb jag har nu, jättekul att varje dag få detta till sig :))
Igår efter jobbet var jag tvungen att köpa mig en bukett blommor, det blev rosa liljor och visst är dom vackra.
Snart kommer dom sprida sin doft i hela huset.
 
Dagens tänkvärda blir......
"Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser"
 
Önskar er en fortsatt fin dag
Kramisar

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0