Två nya böcker i brevlådan!

Spännande läsning...
 

Igår låg dessa två böcker i brevlådan, blev lurad att gå med i en bokklubb igen ;)
Ska försöka mig på att slopa kolhydrater och godis igen och kanske till och med klara av dessa fastedagar, tycker det är svårt när man jobbar med mat om dagarna bara.
Idag är jag ledig och det var ganska skönt då jag sovit dåligt nu i tre dagar, låg i sängen till tio ;)
Hyresvärden har varit här och fixat med en dörr som läckte in en massa kalluft och klockan tre ska N och jag på ett möte.
Passar på att städa lite här hemma då det i morgon är jobb och på kvällen kommer några vänner på middag.
Tycker att det är skönt att ha dessa lediga dagar i veckan och efter att jag bröt ihop för några veckor sedan är det skönt att ha en dag för sig själv, vila, samla tankar och bara vara.
Märker fortfarande att jag är lite ostabil om det blir för mycket omkring mig men jobbet som jag har nu är jättebra och det fungerar bra med arbetskamrater och arbete i sig, där skulle jag gärna kunna stanna.
Bråkar med a-kassan igen och visst blev det strul efter att jag hade mitt vikariat i Linköping trots att jag ringde innan för att allt skulle flyta på som vanligt. Inga pengar utbetalda denna månad och har jag tur så kommer de i februari. Hur gör jag med hyra och räkningar frågade jag...."Vet faktiskt inte hur man gör men du kan ringa till socialen och fråga" Jag vill verkligen inte sjunka så lågt med att ringa dit, jag har jobbat och skött min ekonom i hela mitt liv och för mig skulle det kännas förskräckligt att behöva ringa dit. Tycker dock att det är konstigt att inte a-kassan vill oss väl och försöker lösa problemen men det är väl så många som luras och en ärligare människa än mig får väl också då drabbas. Det behövs bara ett litet intyg på att jag jobbat 7 dagar i Linköping och jag hoppas dom skyndar på med det.
 
Nu ska jag fortsätta härhemma
Kramisar
 
Lotta sa:

Ska du köra både 5:2 o lchf ?
Tror inte på dessa dieter.
En kompis till mej har testat 5:2 o visst hon gick ner 7 kg o det funkade jättebra.
Till julhelgen då hon åt som vanligt igen.
O vips så hade hon gått upp 5 kg.
Varför inte äta som vanligt men lite mindre o magrare ?
Du har hela naturen utanför dörren o kan ta långa promenader o kanske springa lite framåt våren.
Det finns ju jätte goda magra recept på nätet.
Jag äter så o unnar mej ändå lite gott då o då.
Det va bara ett råd men valet är ju ditt.
Lycka till :)
Kram

2014-01-23 @ 13:57:17 | http://frissanmormor.blogg.se

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0