Onsdag med tankar!!

Supergod....
 

Denna fina gjorde jag för någon vecka sedan, fick ett recept som visade sig vara riktigt bra.
Annars har tankarna gått varma idag, måste bli ett slut på detta ätande. Jag till och med slängde godiset som fanns i skåpet.
Jag har idag ätit sunt och varit ute på en powerwalk och funderar på om jag fixar detta själv eller om jag ska börja på viktväktarna. Jag kan tycka att det är dåligt av mig att inte vara mera ståndaktig och behöva betala pengar för något jag kan känns bara tråkigt. Jag har varit med åtskilliga gånger och gått ner för att sedan gå upp igen.
Jag åt LCHF i Skåne och det fungerade så länge man höll på och nu pratas det om 5:2 hela tiden.
Det lustiga är att så fort man tänker och pratar om bantning så blir man hungrig ;)
 
Kram
 
 
Andreas sa:

En viktminskning kan du bara åstadkomma på ett sätt: att förbruka mer energi än vad du stoppar i munnen. Detta i sin tur kan du åstadkomma på tre sätt: genom att dra ner på maten, genom att öka din energiförbrukning via motion eller andra aktiviteter, eller genom en kombination av dessa. Den sistnämnda metoden är att rekommendera. Dels slipper du dra ner för mycket på maten och därigenom riskera försämrad energiomsättning, muskelförlust (vilket innebär ytterligare nedsatt energiförbrukning, i en ond spiral) och att gå miste om värdefulla näringsämnen, dels slipper du spendera ändlösa timmar på förbränningsträning.

Ett kilo kroppsfett består av i runda tal 7000 - 7500 kilokalorier (kcal). När du har förbrukat den mängden energi mer än du ätit, oavsett hur du har åstadkommit denna energiförbrukning eller hur lång tid den tagit, har du gått ner ett kilo. Naturligtvis finns det andra faktorer som spelar in, men i grund och botten är det den matematiken som gäller. Alltså: ligger du på ett energiunderskott på 500 kcal per dag, går du ner ungefär ett halvt kilo i veckan. Det är en ypperlig nedgångstakt för att inte tappa muskelmassa eller försämra ämnesomsättningen.

Det allra viktigaste är att du väljer aktiviteter du tycker är roliga, eller åtminstone sådana du inte avskyr. All träning är bättre än ingen träning, så länge kost och vila sköts, och träning man inte tycker om tenderar snart att bli just ingen träning.

2013-10-31 @ 20:16:04 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0