Snart påsk!!

Påskliljor....
 
Ja tiden springer iväg och snart är det påsk, fick igår tider för jobb hela påsken så nu vet jag vad jag gör :)
Idag när man vaknade fick man en chock, fullt med snö ute! Trodde faktiskt att våren var här nu men ack så fel jag hade.
Dagarna lunkar på och jag har lite jobb men det tråkiga är att a-kassan har sådana idiotiska regler att det egentligen är bättre för mig att säga ifrån om jobb då det inte är åtta timmars men säger jag ifrån kan jag bli avstängd. Herregud ska man bli straffad för att man jobbar, få timmar borde väl vara bättre än inga. Ja man blir ledsen och orolig och då jag är en orolig person så känner jag mig väldig stressad och ledsen för detta just.
Får försöka att tänka positivt och tro att allt löser sig i slutändan. Har fått nio veckors jobb i sommar och detta blir första sommaren då jag inte har någon semester att ta ut, också lite stressande. Kanske kan ta några dagar men man ska ju ha råd också, tanken är att ta någon vecka efter sommaren och då gärna till värmen.
 
Nu har jag fått skriva av mig lite igen.
Kram alla fina.
 
Victoria sa:

Hej Susanne! jag har aldrig tidigare lämnat något spår efter mig men nu känner jag att jag kanske kan hjälpa dig.Har läst din blogg lite före separationen.Angående att du jobbar lite timmar & ej får tacka nej.Kolla upp det med ditt fack.Jag har handels & fick tacka nej om det var visst antal timmar / vecka tror det var mindre än 11,utan att bli avstängd mot hur mycket jag jobbat & varit med i facket.Men kolla vad som gäller i ditt fall./Lycka till Victoria.

2013-03-13 @ 22:10:13 |
Victoria sa:

Hej igen! Tror att det var om du tjänade mindre än 80% av stämplingen när du jobbar få timmar ex 11 tim/vecka så fick man tacka nej.Men kolla vad som gäller med ditt fack,kan vara värt att kolla upp vad det är för regler som gäller nu.Hoppas det löser sig med mer jobb för det är ju det bästa!
Ha en underbar dag! / Victoria

2013-03-14 @ 07:16:42 |
Susanne sa:

Victoria: Roligt att du lämnade kommentarer hos mig och tack för ditt råd. Jag ska kolla upp detta närmare och hoppas det löser sig, det brukar det ju göra :) Kraaam

2013-03-16 @ 09:54:42 | http://gronanyanser.blogg.se

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0