Torsk med räkor och avokado


Gott....

Här kommer ytterligare ett fiskrecept som vi provade i helgen, ett riktigt gott LCHF recept om ni frågar mig :)
Här kommer receptet till er som vill prova.

Torsk med räkor och avokado
6 personer
6 torskfileér
knorr fiskkrydda
11/2 avocado
färsk basilika
körsbärstomater
2 dl creme fraiche
2-3 dl grädde
200 g lagrad cheddar
200 g skalade räkor
1/2 dl skalade hasselnötter

Jag gjorde halva satsen och tog ett fiskblock med torsk (400g)

Lägg torskfileérna i smord form.
Krydda med fiskkrydda.
Lägg skivad avokado, halverade körsbärstomater, färsk basilika och häll över creme fraiche/gräddblandningen.
Toppa md ost och hasselnötter.
Grädda i 200 grader ca 20 minuter, min tog längre tid och jag använder alltid termometer för att få rätt temeratur på fisken. 58-62 är en perfekt temperatur för fisk :)

Servera med en grönsallad.

Detta recept hittade jag inne på Åsas blogg, en perfekt blogg för LCHF:are :)

Kraaam
millamagi sa:

Nu blev jag hungrig igen... Tack för tipset - det blir nog kvällens middag - lite undrande över varm avokado, men jag är modig - jag provar! Stockholm va' topp, skriver och berättar när mer tid finnes. Ska kolla lchf bloggen - det är verkligen dags att ta tag i matvanorna... kram

2011-10-19 @ 15:02:29 | http://millamagi.wordpress.com
Jimmie sa:

Ser riktigt gott ut, måste nog provas nångång :)

2011-10-27 @ 12:52:34 | http://varldensbastamatblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0