Snabblagad tandoorikryddad wok


Mera LCHF....

Denna lördag blev det en tur till IKEA och som jag skrev i morse blev det mera i vagnen än som var planerat, är ni förvånade ;)
Här i Skåneland har det regnar hela dagen, nu får det väl snart vända!!!

Känns som att det blir mycket maglagning nu och idag har vi provat två nya rätter, lasagne och en tandoorikryddad wok som vi nyss smaskat i oss. Lilla Lycka fick ett grisöra som hon ligger här på mattan och njuter av :)

Nu ska jag bjuda på ytterligare ett recept från LCHF kokboken:
Snabb wok
Fyra portioner
2-3 msk smör att woka i
500 g frysta wokgrönsaker
11/2 msk tandoorikrydda
salt och peppar
5 dl vispgrädde (jag tog bara 4 dl)

• Fräs smöret i stekpannan och tillsätt wokgrönsakerna.
• Krydda med tandoorikrydda, salt och peppar.
• Tillsätt grädde och låt koka ihop ca 5 minuter.

Detta serverade jag ikväll till grillad kyckling och en god sallad.
Jag glömde 1 dl jordnötter som skulle strös över :(

Hoppas ni har en mysig kväll
Kram Kram
cecce sa:

Hm...ska bli spännande att följa ert LCHF-ande:-) Lycka till!

Helt klart är att man borde äta mindre socker.

Själv har jag vräkt i mig en massa sötsaker hela veckan. Det har blivit lite fööör mycket bakande:-)

Nya tag!!!



Kramar

2011-05-28 @ 23:10:25 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0