Fröbröd


LCHF bröd....

Hittade ett bröd som jag får äta och som inte innehåller något mjöl, bara en massa frön ;) 
Så här kommer ytterligare ett recept till min nya kategori LCHF:
Fröbröd 
1 liten ugnsplåt
3 ägg
3 dl riven ost, gärna västerbottenost, cheddar eller prästost
1 msk majonäs
2 msk keso
11/2 tsk bakpulver
cirka 5 dl frön, till exempel sesamfrön, hela linfrön, solrosfrön eller pumpakärnor (jag tog även denna gång i 1 dl hasselnötter)

• Sätt ugnen på 225º
• Blanda ägg, ost, majonäs, keso i en bunke. Smeten kommer att bli ganska rinnig. Tillsätt sedan fröna tills smeten blir fast men inte torr.
• Bred ut smeten på en plåt klädd med bakplåtspapper och tryck ut den med hjälp av baksidan på en sked. Smeten ska bli ganska platt.
• Grädda mitt i ugnen cirka 15 minuter eller tills brödet får en vacker gyllenbrun färg.

Lycka till ♥♥

Anna sa:

Hej Susanne, Nu har jag precis tagit ut en plåt med detta bröd. Ska prova lite senare ikväll :)...spännande !!

2011-06-20 @ 18:59:38 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0