Kriget är slut


Gripande....

Nu har jag läst ut boken "Kriget är slut" av Morgan Alling.
Boken är gripande och lättläst, har man väl börjat kan man inte sluta.

"Hans tidiga barndom var fyllt med polisingripanden, fyllefester och misshandel. Vid fyra års ålder skildes han från sin alkoholiserade mor, hamnade på barnhem och skickades sedan från fosterfamilj till fosterfamilj. Vändningen kom när han fick en kärleksfull fosterpappa som vågade ställa krav och när han fann teatern som blev hans andra hem.
Kriget är slut är en gripande skildring av ett maskrosbarn som inte bara klarade sig utan lyckats vända motgångarna till en styrka. Med stor detaljrikedom och tidsatmosfär tecknar Morgan Alling ett porträtt av en pojke som överlever tack vare sin humor och sin längtan till revansch"

Har ni inte läst den så gör det.
Kramisar
Anna - Starwoman sa:

Den boken har jag tänkt läsa, nu blev jag än mer sugen :-) Tack för tipset!



Vad kul att du ska hit och härja nästa helg ;-) Vore jätteskoj att ses, när har ni tänkt? Mina föräldrar kommer hit nästa fredag-söndag då jag fyller år nästa lördag, men kanske kan klämma in en liten träff med er också men beror lite på som sagt!



Ha en trevlig helg!



Kramar/Anna

Ann-Louise sa:

Skönt att du är bättre! Man blir uttråkad av att vara hemma för länge när man är van att ha fatr runt om sig.



Ska kolla med Caroline om vi kan ses alla på fredag em/kväll. Skulle det passa er också? Anna ovan också?



Kram

2011-03-18 @ 21:43:21 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
cecce sa:

Kanske är en bok för mig??:-)

Har du börjat virka??? Vilka söta små bakelser! Jag skulle gärna ha dem hemma hos mig och visst kan barn tycka dessa är roliga att "leka" med!! Absolut!!!



Snygga skor du köpt ( vad mycket snygga kläder du inhandlat) Stod och tittade på ett par All-Stars...ett par röda, vill jag ha. Nu fick jag köpa ett par till dottern i stället. Sen tyckte jag inte jag hade råd till fler:-)



Ser fram emot helgen! Så skoj vi ska ha!:-)



Krya på dig!

Just det...träffar min morbror i morgon. Ska fråga efter adressen!



Kramar

2011-03-18 @ 22:50:00 | http://ceccesblogg.blogg.se/
cecce sa:

Passar mig bra när som! Vi har ju inget inbokat så...den tid som passar alla bäst tar vi:-)



Godnatt!

2011-03-19 @ 00:20:12 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0