Chokladbollar LCHF


Nyttigare....

Gjorde ett försök för ett tag sedan att göra chokladbollar enligt LCHF och resultatet blev sådär, jag tycker att ni ska prova men jag har tydligen problem att äta detta som inte riktigt smakar som det brukar och får nog istället avstå.
Idag syndade jag IGEN på lite Polly och nu måste det bli ett slut för jag ligger nästan dubbelvikt här i soffan med magsmärtor. Jag tål helt enkelt inte socker längre och ska det vara så svårt att förstå, fick ju denna smärta en gång i midsommar också då det blev lite för mycket socker!!!
Konstgjort socker eller inget socker alls....det är bara att bestämma sig ;)
Här kommer receptet:

Chokadbollar

0.75 dl skalade sesamfrön
1 dl kokos
0.25 dl fibrex
100 g smör
0.75 g sukrin
1 msk kakao
Några skvättar kaffe
Kokos att rulla bollarna i

1. Rör ihop smör och sukrin.
2. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner.
3. Droppa i lite kaffe och rör samman till en deg.
4. Låt degen vila i kylen i ca 1 timme.
5. Forma degen till små bollar och rulla dem i kokos.
6. Förvara chokladbollarna kallt
Bella sa:

Inget vidare med ditt magknip, hoppas det släpper...



Trist att man liksom inte kan få till godsaker om man inte gör dem som man brukar (läs anväder socker... ) Jag skulle nog aldrig kunna sluta äta socker så jag imponeras över att du är så duktig med din lchf, fuskar lite tror jag alla gör emellanåt!



Kramar Bella

2011-06-29 @ 22:41:26 | http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0