Skönt i mattes säng


Sovdags....

Nu har jag varit ute och sprungit några timmar och att då få krypa ner i mattes säng är såååå skönt :)
Om en stund kommer även matte och då får jag krypa intill henne och då sover jag så skönt, ja visst är han mysig denna katt.
Jag har alltid varit en kattmänniska men har nu blivit sugen på en liten hund, en chihuahua!!
Då det är lite ensamt här i Skåneland och svårt att hitta vänner då man inte har småbarn funderar jag på en liten hund. För det första är det ett sällskap för mig som nu sitter fastklistrad framför datorn då jag inget annat har för mig. Jag älskar ju att vara ute i naturen men ensam känns det inte lika kul, kanske att en hund skulle få bli min vän och att jag kommer ut lite mer. Tänk hunden och jag springande på stranden ;)
Har läst mycket om denna lilla hund och att det är mera hund än man tror men jag har också läst att den skäller mycket och att den kräver sträng uppfostran då den är riktigt envis, alltså ingen nybörjarhund!!! Är det någon som har erfarenhet av dessa Chihuahua???

Snart ska även jag sova
Kram och sov gott
Carolines hemligheter sa:

En liten hund kan ju vara ett jättebra sällskap och ett bra sätt att komma ut mer och kanske också träffa andra trevliga människor med hund :-)



Jag drömmer om en fransk bulldog, tycker de är så mysiga och fina och tydligen är de väldigt sociala också! En sådan tycker jag att du skall skaffa, frallor är bäst ;-)



KRAMAR

2011-04-04 @ 22:20:57 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Tack...jag är ju ändå bildlärare (+matte och No)så lite känsla finns!

Ska du inte ha en större hund om du vill springa på stranden med den? En sån liten Chihuahua är väl mer för stilla människor som jag ha, ha. Och skällande hundar går bort!



Hoppas du mår bättre efter mormors bortgång och att allt ordnar sig. Det är jobbigt med allt och alla tankar men det måste man ta sig genom för att gå vidare.



Kramar

2011-04-04 @ 23:30:47 | http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0