Nu är sommaren slut


Bilder från Höganäs.....

Ja nu är sommaren slut :o(
Bryggan är tom, stranden är tom på badgäster, glasskiosken är igenbommad, minigolfbanorna står ensamma men fortfarande står båtarna kvar i hamnen. Dessa bilder tog jag på min promenad idag, solen sken men det var ganska blåsigt. Tänk ändå så mycket härlig tid man fått här nere i sommar, har verkligen njutit min första sommar vid detta hav och denna strand. Och allt detta bara en liten liten bit från där vi bor, ja det kan inte bli bättre :o)
Nu får vi se hur hösten och vintern kommer att bli, blåst får man räkna med och jag är verkligen inte så glad för denna blåst :o( Förhoppningsvis slipper vi denna kyla och snö och har vi tur så kommer våren fortare här nere. Ska bli spännande att se vad vi tycker om vår första vinter i Skåneland ;o)

Jag är i alla fall jätteglad att jag fick detta jobb här i Höganäs, ett jobb året ut och som ligger mig varmt om hjärtat :o) Redan i morgon bitti ska jag infinna mig där, jobbet är mellan 7.30 - 14.15 och det är helt perfekt för då hinner man med annat roligt också. Inte ska livet bara gå ut på att jobba och slita, nej man ska hinna med att njuta också :o)

Tack alla för fina grattishälsningar, det värmer att ni glädjs med mig :o)
Kram och sov gott
Susanne P sa:

Så kul med ett jobb på ett cafe! Och vilka underbara tider!

Ja, nu finns det nog ingen återvändo: sommaren ÄR slut men hösten kan vara fin den med!

Kram

2010-09-07 @ 22:29:23 | http://www.susannep.blogspot.com/
Pia sa:

Susanne:

Grattis! Jag är såååå glad för din skull, valde helt rätt kvinna!

Hoppas du får en helt underbar dag på ditt nya jobb.

Kramen

2010-09-08 @ 05:51:46 |
Camilla sa:

Gud så roligt att du fick jobbet.

Och vilken underbar arbetstid!

För det är som du säger..Livet ska inte bara gå ut på att jobba och slita, nej man ska hinna med att njuta också!!!

Ha en toppen dag!

Kram!

2010-09-08 @ 08:28:27 | http://cammo69.blogspot.com
Cia sa:

Stort Grattis till nya jobbet! Låter jättekul och jättebra arbetstider. Håller helt och hållet med dig om att livet inte bara går ut på att jobba :-). Jag skulle också vilja prova på att jobba på café nån gång i livet. Är inte lika förtjust i att baka som du är (fast beror nog tyvärr mycket på lathet ;-) ) men tycker det verkar vara mysigt att hålla på och fixa och plocka och hålla ordning på ett café. Att få gästerna att känna sig välkomna.

Ha en bra dag!

Kram,

Cia

2010-09-08 @ 09:27:08 |

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0