Ensam och vilsen


Sommarlängt.....

Ja här är funderingarna stora, vad vill jag med mitt liv?
Mitt vikariat på cafeét börjar lida mot sitt slut, jag har jobb till årsskiftet men ändå börjar tankarna skena iväg.
Vad händer nu, ska jag få ett nytt jobb??
Jag tycker det är så ledsamt med dessa vikariat, man kommer in i jobbet, börjar trivas och får nya vänner som man tycker om och sedan är det tack och hej igen. Nytt jobb och man får börja om.......!!!

Vet inte ens om jag trivs här i Skåneland, just nu är det bara regn och rusk och om man ändå kunde få lite snö!!!
Jag längtar hem till sönerna, familjen och vännerna. Jag behöver få prata av mig med mina gamla vänner som känner mig och jag dem.
Även att jag har min älskling här så är jag inte hel :(
Funderar på om jag blir hel igen om jag tar tag i mina drömmar, detta lilla café med alla mina älskade tårtor och kakor. Skulle jag må bättre då???
Inte för att jag mår dåligt just nu men jag funderar mycket på vad vill jag och kanske är det för att mitt jobb snart är slut.

Mannen är inte heller helt nöjd med sitt arbete och tittar efter nytt, vi behöver kanske inte tillbaka till Norrköping men lite närmare.....!! Mannen trivs här i Skåne, ska han bo kvar och jag flyttar....men det vill jag ju inte :(
Ni ser jag kommer ingenstans med mina funderingar, vi får ta en dag i taget och så får vi se vad som händer ;)

Kramisar
Annas inspiration sa:

Hej min vilsna vän!



Det ÄR jobbigt att bryta upp och börja om igen.

Du har saknat dina nära mycket sista tiden, kanske kanske ska er resa bära er hem till Norrköping igen??!



Många stora kramar!

2010-11-23 @ 20:38:32 | http://annasinspiration.blogg.se/
Camilla sa:

Stora funderingar!

Hoppas att du hittar ett svar som passar er båda.

Kram på dig!

2010-11-23 @ 20:51:59 | http://cammo69.blogspot.com
cecce sa:

Hej vännen.

Usch...blir så ledsen när jag läser...vill ju att du ska trivas:-( Önskar att vi bodde lite närmre varandra så vi bara kunde sticka över på lite fika...småsnacka lite...typ. Det skulle jag också behöva. Kanske ska ni flytta ner hit?? Till Lund? Här är massor med fina butiker och vi kan odla våra cafedrömmar ihop?:-)

Står i startgroparna för att göra det sista nu...orkar inte riktigt,

Vi får höras per telefon...



Stor kram...å du...det ordnar sig:-)

2010-11-24 @ 07:43:59 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Emma sa:

Hej gumman!



Gör mig ledsen över att höra att du saknar ditt gamla hem så mycket!

Kanske är de ditt hjärta vill?

Åh jag känner med dig!!



KRAMAR & Hoppas du känner dig bättre idag!

2010-11-24 @ 10:10:17 | http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0