Ledigt, lugnt och skönt


Vad är då bättre än skogen......

Oj idag vaknade jag klockan elva, vet inte vad som hänt nu för jag brukar ju alltid vakna så himla tidigt när jag är ledig ;o)
Denna torsdag måste det bli lite städning för det blev det inte igår då jag var så himla trött och slö.
En promenad måste det också bli, börjar bli lite smått stressad av denna stegtävling. Känns som ett måste och det är inte bra, jag behöver röra på mig och nu när jag ska gå ner i vikt är det extra bra men jag kanske få vara nöjd när jag gått en rask promenad på en timme. Kommer då inte upp till mer än kanske 8 000 steg och det är långt ifrån vad andra uppnår men gör jag detta för mig själv eller andra......mig själv men jag vill också gärna vara med på toppen ;o)

Då jag jobbar mycket med KBT är det hela tiden saker man måste tänka på, man kommer väldigt lätt tillbaka till det gamla tänket. Det händer saker hela tiden på jobbet, hemma, barnen och då måste man veta hur man ska reagera. Kanske man inte alltid reagerar på bästa sätt men då gäller det att hitta tillbaka och inte grubbla och älta för mycket. Man måste göra vad som känns rätt för sig själv och inte tänka på vad andra tycker, varför gjorde jag si och varför gjorde jag!!! Och varför blev det så här!!! Låta allt bara rinna av men är det så enkelt???

Läste en artikel igår om hur man tar mera plats:
Prioritera dig själv
Sätt dig själv högst upp på din egen prioriteringslista. Det tjänar din omgivning också på.
Energiberika dig själv
Gör mer av det som ger dig energi. Sluta med det som stjäl din energi.
Skapa stunder för dig själv
Tid för dig själv är inget du får, utan något du måste skapa själv. Avsätt egen tid varje dag i almanackan i förväg.
Belöna dig själv
När du klarar av att ta mer plats - belöna dig själv för det. Du är värd en belöning. Njut av stunden.
Acceptera dig själv
Du duger precis som du är. Ge dig själv en chans att följa ditt eget hjärta. Andra människor vill gärna berätta hur du ska leva, men det är bara du som vet vad som är bäst - det är ju ditt liv!

Nu kommer det lite tänkvärt igen men man måste påminna sig ibland.
Ta hand om er
Fridens Liljor

cecce sa:

Tack!!

Mycket av det du skrivit behöver jag ta till mej...

Hoppas du her en skön ledig dag.

Jag har nyss varit hos doktorn men fick inte riktigt som jag ville...



Kramar

2010-05-06 @ 12:47:32 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Josefine, Blåeld sa:

Vilken bra lista - borde skriva ut och ha med i väskan!



Kramar, du är jätteduktig med dina steg tycker jag!

2010-05-06 @ 14:30:59 | http://blaeld.blogg.se/
Camilla sa:

Vilken tänkvärd lista!

Gud vad du är duktig med dina steg.

Ha det bra och kram på dig!

2010-05-06 @ 17:53:55 | http://cammo69.blogspot.com
Pia sa:

Det är väl bra att gå ut en timme, stegen spelar väl ingen roll, huvudsaken är att man rör på sig,

kämpa på för din skulle och inte för andra.(o

Tänkvärda ord,

Ha en skön kväll.

Kramen

2010-05-06 @ 18:45:26 |
Emma sa:

Tjejen! Vilka kloka ord!

Ibland är de inte lätt att tbara låta allt rinna av en & sluta påverkas av allt. Hoppas det ordnar sig snart vännen!



O du tänk inte på dom andra i tävligen utan du ska se till dig själv med dina steg. Inte andras. Du är ju så duktig!!



Massa Kramar

2010-05-06 @ 19:07:56 | http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0