Nu är jag långledig


Mysigt att komma hem till familjen.....

Ska bli skönt att ha ledigt ett par dagar och komma hem och träffa familjen och äta och mysa tillsammans :o)
Vädret ser ut att bli lysande denna påskhelg också, kan det bli bättre.

I morgon ska lilla Helge bli kastrerad, stackars liten :o( Sedan ska jag försöka få däcken bytta på bilen, så bullrigt att köra långa sträckor med vinterdäck. Nu ska vi väl inte få mera snö eller vad tror ni?
Lite städning måste också hinnas med, förstår inte hur två vuxna och två katter kan stöka till sådant ;o)

På jobbet tycker mina arbetskamrater att jag måste lära mig skånska om jag ska bo här, vet inte om jag är så intresserad. Ibland måste jag fråga en extra gång för att förstå vad de säger men för det mesta går det bra. Det var någon som hade ett skånskt lexikon som man kanske kan låna ;o)

Känner mig lite trött ikväll, somnade ganska tidigt i soffan så nu ligger jag nerbäddad i sängen och ska snart släcka lampan.

Idag fick jag förresten  hämta min telefon som äntligen blivit lagad efter allt strul. Får se hur länge den kommer att hålla denna gång.

Hoppas ni haft en mysig kväll och ser fram emot en lika mysig påskhelg.
Kram och sov gott
Camilla sa:

Jag tycker du gör det så bra.

Jag är rädd att jag skulle få ta upp den skånska lexikonet varje ord dom sa till mig.

Norrländska däremot är lätt att förstå ;)

Ha en bra ledighet.

Själv ska jag jobba hela helgen.

Kram på dig!

2010-04-01 @ 08:56:12 | http://cammo69.blogspot.com
agge sa:

Hej!!

Vile bara önska dig glad påsk!!! Skönt för dig och vara ledig några dagar. Själv ska jag jobba!

Kramiz...:)

2010-04-01 @ 10:49:54 | http://farmoragge.blogspot.com/
Miia - There´s no place like home sa:

Visst är det härligt med påskledigt!? Jag hoppas att du får fina dagar tillsammans med familjen & kör försiktigt till Norrköping!



Kraam kraam


Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0