Ännu mera snö


Nu snöar det ännu mera.......

Vilket snöoväder det var när jag skulle hem idag, det snöade så mycket att jag knappt såg något framför mig och vägbanan var inte heller lätt att se :o( Tycker inte om att köra i detta väglag men jag kom hem i alla fall ;o)
Tycker att det är ganska lustigt att det snöar så pass när det är så kallt som 13 grader ute.

I natt har jag sovit dåligt igen, vaknar vid två tre och kan inte somna om, ligger och tänker och funderar och det mesta rör flytten. Nu är det 39 dagar kvar!!! Jag har lagt in om semester från och med den 8 februari men har inte fått det beviljat ännu. Skulle vara skönt att ha en vecka helt ledig innan flyttlasset går men svaret jag fick var att de inte visste hur verksamheten ser ut då och har därför inte beviljat det ännu. Jag kan då tycka att det vore en självklarhet att man försöker fixa detta åt mig, annars kan de ju komma hit och hjälpa mig i helgen innan flytt!!!!
Jag skiter helt i hur verksamheten ser ut då för jag har en stor flytt framför mig, till en helt okänd stad, inget jobb, ingen jag känner och jag känner mig väldigt stressad av detta. Jag tycker det saknas förståelse i högsta grad och ni får ursäkta orden jag använder ;o)
Jag har i alla fall fått klartecken att jag kan följa med flyttlasset den 15:e och det tackar vi för, i alla fall en sten som föll från mitt hjärta.

Det blir nog en lugn kväll för mig denna afton och jag tror faktiskt att sänggåendet kommer ganska tidigt.
Hoppas ni haft en bra dag och många kramar.
Emma sa:

Hoppas dom kommer till insikt med hur viktigt de är för dig/er att vara ledig en vecka innan! De borde dom ju göra tycker man : - )



Stor Kramis

2010-01-06 @ 18:15:52 | http://jemsi.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Hoppas du får ledigt men helt krasst skiter väl dom i hur du känner det. De vill ju bara att det rullar på som vanligt hos dem fast du ska sluta. Brukar vara så att folks känslotillstånd inte väger tungt i arbetssituationer - allt för verksamhetens bästa utan att det kostar för mycket.



Men jag tycker du börde få ledigt så förstå mig rätt ;-)



Snöar här också nu och i morgon ska jag ut och köra...hoppas det lugnar ner sig snart, gillar inte så här mycket snö och kyla.



Ha en skön kväll!

Kramis

2010-01-06 @ 18:58:40 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Carolines hemligheter sa:

Hoppas att du får besked snart från din arbetsgivare och att det löser sig till det bästa för dig! Förstår att det blir lätt att tankarna maler om natten, det är ju svårt att mota bort dem fast man så gärna vill...



Kramar från Caroline!

2010-01-06 @ 19:01:34 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
cecce sa:

Hej...

Jag förstår att det är mycket som rör sig i ditt huvud på nätterna och att du är orolig.

Om du inte får ledigt så sjukskriv dej. Skiter de i dej så skiter du i dem! Ingen tackar dej för att du sliter ihjäl dej eller hur?



Å du...det ordnar sig. Det gör det alltid:-)

Du hittar säkert något att göra.

Annars kan du få anställning som ställföreträdande husmor hos mej:-)



Kramar!

2010-01-06 @ 22:18:08 | http://ceccesblogg.blogg.se/
madde sa:

tror aldrig det kommer sluta snöa:)

2010-01-07 @ 12:03:26 | http://mrsmaddy.blogg.se/
mina sa:

God eftermiddag gumman..

Så vacker bild du delar med dig.Så kalt det värkar var i hela landet.Har tur att vi bara har några få minus grader..Ha en skön dag.kram

2010-01-07 @ 12:54:08 | http://blondis81.blogg.se/
Josefine, Blåeld sa:

Hoppas att din arbetsgivare inser att man faktiskt behöver vara ledig inför en sådan livsomställning, inte minst mentalt...



Kramar!

2010-01-07 @ 13:45:48 | http://blaeld.blogg.se/
Annas inspiration sa:

HUh det är otäckt att köra i sådana väderförhållanden.



Mycket som du funderar på, det FÖRSTÅR jag! Hoppas verkligen du snart få besked om ledigheten.



Varma kramar

2010-01-07 @ 17:53:57 | http://annasinspiration.blogg.se/
jessi sa:

Jag hoppas det ordnar sig. Jag förstår både dig o och din arbetsgivare. Verksamheten måste ju rulla på men samtidigt behöver du ledigt. Hos oss är det så att ju tidigare man ansöker om ledigt desto lättare. Det borde ju gå att ordna så att du kan vara ledig. Jag håller tummarna!



Försök att tänka på något annat än flytt när du vaknar på nätterna. Läs en bok, kolla på tv eller gör annat. Det blir ju inte bättre av att du oroar dig. Med oro kan vi ändå inte förändra något utan bara förvärra. Framtiden är oviss men oftast ordnar sig allt till det bästa.



Det handlar mest om vårt eget förhållningsätt, tänker vi positivt, pratar vi positivt så händer positiva saker oss. Jag tror på att vi är det vi tänker. (inte du är vad du äter utan du är vad du tänker!) Så när jobbiga tankar kommer så visualisera dig hur du kommer få bra jobb, vänner o trivas där nere! Även om det inte sker direkt så ha tålamod det kommer. Jag tror på dig!



KRAM



KRAM!

2010-01-07 @ 18:08:52 | http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0