Lördag i grannlandet


Mysiga Helsingör.....

Det blev en tripp till det danska landet igår, hit vill visst alla som kommer ner och hälsar på oss ;o)
Denna gång hade vi bilen med oss då vi ville längre in i landet. Vi hade en solig och skön dag med shopping och restaurangbesök :o) Här har man visst pommes frites till allt!!!!
Och visst är det härligt i Danmark och lilla Helsingör kan man besöka hur många gånger som helst utan att tröttna tror jag ;o)

Denna söndag har inte varit något vidare, bara regn och rusk :o( Det blev ett besök på Väla där familjen shoppade loss lite. Väl hemma igen blev det middag, fläskfilégryta och sedan åt vi blåbärspaj.
Klockan tickade på och snart var det dags att vinka adjö till föräldrar och son :o( Vet inte vad som händer i kroppen idag, känner mig så lätt till gråt och det var ovanligt jobbigt när de åkte hem.
På tal om att vara ledsen så fick jag inte ett jobb jag sökt, ett jobb med catering och luncher. Jag kom till intervjun och det kändes jättebra och jag ville verkligen ha detta men tyvärr någon var bättre än mig. Hur nu det kan vara möjligt ;o)
Vet inte hur det kommer att bli med jobb i framtiden, ska man börja plugga eller ska jag tordas starta min lilla dröm om ett eget. Vad skulle kunna gå bra här nere????

Imorgon är det jobb igen, mannens semester är också över. Känns verkligen som att sommaren är slut och att hösten är på gång.....vet inte om jag vill det!!!!

Hoppas även ni haft en skön helg.
Kramen
Ingegerd sa:

Mmmmm, ser så gott ut! Danmark e kanon, vilken tur att vi bor så nära båda två:)



Förstår att det är jobbigt när föräldrar o son åker...



Kram

2010-08-08 @ 20:42:52 | http://hovdamen.bloggplatsen.se
Cilla sa:

Sv:Har precis vart o köpt en ny kaka:D Gör jag!Har inte tänkt på det:p Aja det är skinnet i pannan som ramlar ner hela tiden:D



Det ser riktigt mysigt ut!Längesen jag var i danmark:)

Kram

2010-08-08 @ 20:53:06 | http://cillapilla.devote.se
Sus sa:

Ja Helsingör är så fint!

Jag ska dit med jobbet på fredag, det ska bli riktigt roligt:)

Jag hoppas att jobbmöjlighet kommer snart!



Kraaaaaaaaaam

2010-08-08 @ 21:05:35 | http://blomtoken.blogg.se/
Carolines hemligheter sa:

Vilken mysig avslutning på semestern med en avstickare till "andra sidan", utflykter (små som stora) brukar ju vara välgörande för både kropp & själ!



Svåra men samtidigt spännande tankar och vägval du står inför, mitt tips är att tillåta dig själv att verkligen fundera utifrån vad du VILL och vad du DRÖMMER om! Det praktiska (räcker kompetensen, måste du vidareutbilda dig, vad finns det för vägar att gå, finns det något som hindrar dig) kommer ändå att få utrymme framöver men många gånger vågar vi inte riktigt känna efter ordentligt med hjärtat utan låter hjärnan styra mer än vad som behövs...



Hoppas att du hittar din (dröm)väg framöver, stor kram & ha en mysig söndagskväll!

2010-08-08 @ 21:19:22 | http://jagsaracaroline.blogg.se/
Camilla sa:

Tråkigt att du inte fick jobbet.

Den som fick jobbet kanske låg med chefen ;)

Visst känns det som att sommaren är slut.

Fast jag har två och en halv vecka kvar på min semester.

Jag tycker du ska våga att starta eget.

Kan tänka mig att n hade det underbart i Danmark.

Finfina bilder.

Ha en bra söndagskväll.

Kram på dig!

2010-08-08 @ 21:32:09 | http://cammo69.blogspot.com
cecce sa:

Vad tråkigt du inte fick jobbet. De vet inte vad de missar!!:-)

Önskar vi kunde starta något du och jag. Det hade gjort succe!! Lovar!



Blir nog en tur till Dk för mej i veckan också. Ser fram emot det!!



kramar

2010-08-08 @ 22:55:49 | http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0