Malmö och Turning Torso



Här vill jag bo....

Det blev en tur till Malmö idag. Vi skulle åkt till IKEA Helsingborg men då de inte hade de saker som vi var ute efter på grund av att dom bygger om så åkte vi till IKEA i Malmö. Det var jätteroligt att komma till den staden och dit måste vi åka någon mera gång och göra staden. Vi åkte i alla fall och tittade på Turning Torso, vilken mäktig byggnad men fy när det blåser ;o) Området var kanonfint med havet precis utanför och Öresundsbron synlig en bit bort. De vita husen framför Torso som låg vid havet var riktigt fina med värsta terasserna högst upp, tyckte till och med att två lägenheter stod tomma. Vi träffade en man som var ute med hunden och han bodde i dessa och han berättade att det var hyresrätter och det trodde jag inte men undrar vad en sådan lägenhet kostar???

Nu är vi i alla fall hemma i våran lilla lägenhet som också är fin fast den inte ligger vid havet men efter en ca tio minuters promenad så är jag vid havet och det är ju inte fel det heller. Man kan ju inte få allt, eller kanske ;o)
Jag har suttit på balkongen ett tag och nu var det riktigt skönt där, soligt och nästan vindstilla :o)
Sakerna vi köpte på IKEA får vi ta hand om i morgon, det blev en gästsäng, några fönsterlampor, nya lampor till badrummet och lite annat smått och gott som det alltid blir när man besöker detta varuhus ;o)

Hoppas ni haft en skön helg, själv är jag ledig ytterligare två dagar :o)
Kramen
Ann-Louise sa:

Härligt med utflykt!! Själv har jag haft det underbart och försöker ladda om nu. Skulle gärna ha en liten stuga någonstand att pyssla med och koppla av i!!



Kram och ha sköna lediga dagar!

2010-04-11 @ 19:49:54 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Elin sa:

Vilka härliga bilder!



Tio minuters promenad till havet låter helt underbart enligt mig! Tänk om man hade det?!

Kram

2010-04-11 @ 21:38:01 | http://heltsubjektiv.blogg.se/
cecce sa:

Har du varit i Malmö??

Det har jag med!!

Inte så långt från IKEA faktiskt!

Gör gärna Malmö med dej nån dag. Säg bara till.

Nästa lördag kanske???

Har ev. barnvakt då, så om du inte jobbar...?



Ha en bra start på den nya veckan:-)



Kramar

2010-04-11 @ 21:46:34 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Cilla sa:

Du är riktigt duktig på att fota!=D Super fina bilder.

Kram

2010-04-11 @ 22:40:02 | http://cillapilla.devote.se
Camilla sa:

Gud så vackert!

Jo...det brukar ju bli ett och annat köp på Ikea :)

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-04-12 @ 08:43:52 | http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0