Redan torsdag och snart helg


Fin gammal byggnad i Söderköping som fotades en mörk kväll......


Imorgon är det fredag och ledig helg, mannen kommer inte hem då han måste jobba. Snart kommer vi att ses varje dag, undrar hur det kommer att gå nu när jag är så van att vara ensam ;o)

Grått, trist och regn även idag :o( Men jag fick berättat för mig att så här är hela vinterhalvåret i Skåne, så det är bara att vänja sig :o) Nu är jag inte flyttsugen längre så tack att ni berättade detta för mig ;o)

På spisen kokar potatisen som så småningom ska bli mos, sonen var så sugen på potatismos, köttbullar och lingon och självklart fixar mamma det :o)

Hoppas ni mår bra kära bloggare
Kramen

cecce sa:

Nä!!! Låt nu inte gröna vintrar hindra dej! Det finns så mycket annat bra med skåne. Trevliga, goa människor, god och mycket mat, härlig dialekt(?), havet, vidderna...å så jag!

Det är väl inte fel!!!



Kramar:-)

2009-11-19 @ 21:01:17 | http://ceccesblogg.blogg.se/
Therese sa:

Åhh vad gott med hemmagjort mos, det måst ejag helt klart göra nästa gång lilleman är hemma hbos mig.. mumma

Inte ska du ha ångest över flytten, det kommer bli kalasbra ska du se!!

Förresten.. Söderköping är lite av mina gamla trakter, inte bott där själv men min farmor bodde där hela min barndom så har spenderat en och annan sommarvecka där, underbar liten stad som jag älskar att komma tillbaka till..=)

Stor torsdagskram..

2009-11-19 @ 21:24:41 | http://smastadslivet.blogg.se/
jessi sa:

Jag tänkte aldrig på det när bodde i Skåne! Älskade tidiga vårar och att det var varmare längre på hösten. Sen är det sant,människor är supersköna!!!



KRAM

2009-11-19 @ 23:34:16 | http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0