Vilken sommarvärme!


Bild från Norrköping


Idag efter jobbet åkte vi till Ittala Outlet i Vingåker, blev så sugen efter att jag läst att flertalet bloggare också varit på olika Ittala outlet  den senaste tiden. Men jag blev besviken för Marimekko skålarna var dyrare än den senaste jag fick som var köpt på Hemtex (hela 50kr) så jag köpte bara två kivilyktor.

Bilden är tagen vid en promenad runt strömmen och då var det lite mulet men idag har det varit klarblå himmel.
Vilken sommarvärme, jag har till och med gnällt  idag för det var så jättevarmt i köket. Förlåt!!!!

Imorgon
har jag ledigt efter att ha jobbat hela pingsten och det ska bli skönt, hoppas även att lite av värmen håller i sig: )

Hoppas ni mår bra i sommarvärmen.
Många kramar
Ann-Louise sa:

Ja lite att fixa med inför studenten är det allt även om det blir ett litet sällskap som sluter upp hemma hos oss. Dottern är inte mycket för ståhej så det blir lagom, men maten ska ändå göras!



Är du säker på att dinskål från Hemtex är en "äkta" Marimekko? Står det det i botten? Låter konstigt att den skulle vara så mycket billigare där? är det så måste jag dit och fynda.

Min turkosa jag köpte i helgen kostade 159:- och köpte en klar tidigare för 99:- på Iittala outlet.



Jag vet inte vad jag tycker om klänningen ;) men den är så skön och var billig så jag behåller den nog!



Ha en skön ledig dag i morgon. Håller tummarna för fint väder till dig!



Kramar och sovgott så småningom.

2009-06-01 @ 21:45:31 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
jessi sa:

Hoppas du får en härlig ledig dag imorgon!



Det brukar vara bara de "äldre" färgerna i butikerna som reas ut, kan det varit det på hemtex? Typ senaste färgerna som rosa konstar mer. (ävenpå outleten men dock billigare än i butikerna) bra att veta annars blir man ju besviken. Sedan har jag sett på olika butiker kopior av marimekko men de har inte stämpeln, jättesurt att man kan härma så men är ej äkta ändå...(har även sett på hemtex)

Hoppas din är äkta men egentligen spelar det ju ingen som helst roll så länge man tycker om det man har!!!



Afrikansk dans är inget för mig... blir inte fler gånger... hihi... jag håller mig till jogging..

KRAM

2009-06-01 @ 22:24:31 | http://lyckoljus.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Aha det visste jag inte om Hemtex! Mina är ju små skålar också. Skulle du inte gilla den lindblomsgröna?



Kram

2009-06-01 @ 23:28:09 | http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0