Tänkvärd fredag!


Härlig rogivande bild över vattnet.

Idag är jag uppe tidigt, vi ska nämligen åka och hälsa på våra gamla vänner utanför Tranås. Det blir en utflykt till bondelivet, jag älskar djur. Det kanske kan bli en kossebild till kvällen ;o)

Hittade några tänkvärda rader nu i dessa stressade tider.

Tycker Du att 168, är mycket eller lite?

Om det är pengar?
Är 168 dyrt eller billigt?

168 är något som vi alla har lika mycket av.

Ditt liv är 168 timmar i veckan.

Ingen har mer. Ingen har mindre. Alla har lika.

Om Du tycker att Din tid inte räcker till, så är det för att Du fyller den med för mycket. "Jag har inte tid!" säger många idag. "Tänk om dygnet hade tre timmar till!" Tiden går inte att förändra! Men Ditt sätt att fylla tiden, går att förändra.

"Att använda sin tid väl är att visa sig själv respekt"

Ha en bra dag
Fridens liljor
Annica sa:

Så underbart för er att få va lantisar o ha det skönt bland goda vänner.Ha det riktigt gott o avkopplande Kram kram

2009-07-17 @ 11:56:41 |
agneta sa:

hej!!!

ville bara lämna ett litet avtryck från mej!!!:)

här var jättetrevligt o titta in....kommer hit fler gånger!!!:)ha en trevlig helg!!!

2009-07-17 @ 12:44:24 | http://kaxig40.spaces.live.com/
Ann-Louise sa:

Vad härligt med en dag på landet! Mina farföräldrar hade bondgård och det var mysigt att vara där om somrarna.



Vi ska ha vänner över på middag i kväll så jag fixar lite med maten nu. Tänkvärda ord det där. Fick en bok av Jessi som säger att man ska vara här och inte där i nuet.



Kram

2009-07-17 @ 16:38:13 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Tantti sa:

Tänkvärt verkligen. Jag har börjat tänka så nu - att använda tiden till det som jag tycker är viktigast, som betyder mest för mig.

Amanda sa:

Mycket tänkvärt. Men typ alla mina måsten är saker jag inte valt själv. Oftast saker som har med Ludwigs vård att göra. Möten till höger och vänster och läkarbesök hit och apoteksbesök dit. jag vet ärligt talat inte hur någon skulle kunna planera det bättre än jag alla redan gjort. :o)

Men ikväll tänker jag iaf bara vara. Nu slänger jag upp fötterna på soffan och bara softar. ^^

2009-07-17 @ 20:34:10 | http://creyla.blogg.se/
Annas inspiration sa:

Kloka ord!



hoppas du har en toppen fredag

kramar

2009-07-17 @ 21:01:09 | http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0