Kan inte bli bättre


Sommarblommorna finns fortfarande kvar att avnjuta.....

Så skönt det känns att man fått lite sol och bad på dessa sista semesterdagar för på måndag kör vi igång, jag börjar med en mjukstart då jag bara jobbar måndag, torsdag och fredag. Känns ganska okej ;o)
Så nu känner jag mig redo för hösten!!!!
Idag bär det iväg till vattnet några timmar, ska bara njuta dessa sista dagar på semestern :o)
Alla måsten är som bortblåsta!!!!

Några tänkvärda tips från coachen Jaana Lindström
Strävar  du efter perfektion? Byt till
"bra nog"!

Planera för "bra nog"
Planera din tid, dina mål och resultat som är tillräckligt bra för att få jobbet gjort.
Misstag är erfarenheter
Misstag är en del av din personliga utveckling och ingår i livet
Sätt gränser och agera
Sätt gränser på hur mycket du ska göra. Att våga agera är viktigare än ett perfekt utförande!
Njut av framgången
Notera alla dina framgångar, oavsett hur små de är. När du har uppnått dina mål som är tillräckligt bra - njut och koppla av.

Detta är lite vad jag jobbar med så därför kommer det lite inlägg då och då. Det finns nog många mer än jag som behöver ett nytt tankesätt för att må bättre, så håll till godo :o)

Kram på er
Jennica - Pieces of Jen sa:

Tack! Jag har budat hem den på brittiska ebay, går tyvärr inte få tag i i butik, men ibland har man tur o hittar nån på ebay som shippar till Sverige :)

Ha det bra! Kram

2009-08-07 @ 12:19:42 | http://piecesofjen.blogg.se/
Ann-Louise sa:

Vad skönt att du känner dig redo för hösten, hoppas jag känner mig lika reda nästa vecka när jag börjar.

Bra att du lägger ut lite kloka ord -jag suger åt mig av dem. Behöver tänka "bra nog" lite oftare!



ha så mysigt idag! Själv rinner jag bort i solen känns det som!! ;-)



Kram

2009-08-07 @ 12:53:56 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
jessi sa:

Tänkvärda saker. Jag har sen flera år tillbaka levt efter mottot "good enough" och glatt mig åt små framgångar i livet. Man ska vara nöjd med sig själv, vi räcker till mer än nog!



Kram

2009-08-07 @ 13:28:34 | http://lyckoljus.blogg.se/
anette sa:

Tack för kommentaren hos mig, det är så roligt att hitta nya inspirerande bloggar! Gott nokk (som de säger på norsk) är något jag känner att jag behöver jobba på så fortsätt gärna med de inläggen lite då och då. Ha en bra söndag!

2009-08-09 @ 18:05:15 | http://vibyggerhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0