Den här är bra!


Sötaste blåklocka

Jag måste få dela med mig av denna härliga berättelse som jag fick på mail igår, sååå bra!

Nej, nu måste jag anmäla!
Nu står jag inte ut längre, jag måste nog ringa polisen tror jag.........
Det har flyttat in en kvinna i smyg hos mig. Jag ser henne ibland när jag går förbi spegeln. Hon är fet och ser ganska sur ut. Hon har inte alls min smärta fulländade figur eller mitt charmiga leende.
Hon betalar ingen hyra så det minsta man kunde begära är väl att hon städade lite. Men icke. Snarare tvärtom. Hon rör till det mesta, och gömmer undan grejer så jag får gå och leta i timtal efter saker och ting. Min mat är för det mesta uppäten när jag blir sugen på något gott. Och när jag känner att jag vill ha ett glas vin, ja, då är det nästan tomt i vinboxen. Den som skulle räcka ett par veckor minst. Klart on har varit där och snyltat.
Det värsta är att jag tror att kärringen stjäl också. Så fort när jag vet att jag fått in pengar på mitt konto, så går det inte lång tid förrän det är tomt igen. Antagligen har hon hittat min bankomatkortskod, och går där och nallar. Men vet du, i förra veckan skulle jag ta ett nyss passfoto. Och precis när blixten skulle avfyras tror du inte att människan tränger sig in i fotoautomaten och sätter sig framför mig. Så nu får jag dras med det hemska fotot i mitt pass i åratal. Nej, jag ringa och anmäla det här, så det blir som förr igen.

Nu ska jag åka till jobbet
Ha en bra dag och sköt om er
Amanda sa:

Haha...det var en träffande historia. :o)



Underbar bild. Som vanligt!



Jag skulle nog aldrigb skrivit att Ludwig äntligen kommit in i bättre rutiner för inatt har han varit vaken i stort sett hela natten. :oP

2009-08-12 @ 09:25:37 | http://creyla.blogg.se/
Mindy sa:

Hej hej.Skoj att du gillar mina bilder.Ha en skön onsdag.kram

2009-08-12 @ 10:50:41 | http://blondis81.blogg.se/
Therese sa:

Såå bra lite historia - kan ju erkänna att jag ibland känenr precis likadant.. ler



Måste bara säga... HEJAR PÅ DIG!!!!

Du är så bra som orkar ta tag i träningen - håll ut så komemr det snart ge resultat..

Ha en bra onsdag!!

Kram

2009-08-12 @ 13:11:38 | http://smastadslivet.blogg.se/
Annica sa:

Den var bra......Härliga bilder som alltid.Du fixar det mesta kan jag tänka mej.Ha det gott o glöm inte att bara vara. Kram Kram

2009-08-12 @ 14:03:00 |
Ann-Louise sa:

Gud den kvinnan bor hos mig med! Måste genast anmäla jag med!

Sen ska jag kasta ut henne nu efter sommaren - vill ju också ha allt som vanligt igen ;-)



Kul historia och såå sant...är hemma igen efter min lilla Europatrip. Allt har varit så kul!



Kram

2009-08-12 @ 14:14:28 | http://annlouisesvarld.blogg.se/
Jennie sa:

jättefin blomma :)

2009-08-12 @ 15:56:23 | http://hallon8.blogg.se/
Nicky sa:

Vacker bild!! Jag bara älskar blommor :)



Rolig berättelse:D



Kram Nicky

2009-08-12 @ 17:19:12 | http://accordingtonicky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0