Värken som aldrig försvinner

Vackert och rogivande....
 
Kampen mot denna värk är jobbig just nu, så gott som hela dagen värker min kropp.
Jag vaknar på morgonen med stel kropp och en ond ländrygg men lyckas till slut ta mig ur sängen för att förbereda mig för mina fyra timmars arbetsdag då jag nu är sjukskriven 50%
Jag tar en haltande promenad med min hund och åker sedan till jobbet, det gör ont att sitta i bilen fast resan tar bara 20 minuter och väl framme på jobbet har jag svårt att ta mig ur bilen.
Byter om för att ta tag i dagens sysslor, ja jag älskar mitt jobb och vill göra så mycket men det fungerar inte på dessa fyra timmar. Jag gör så gott jag kan och får ihop en god och näringsrik mat med färgglada sallader och jag tror att alla blir nöjda, jag har ont men biter ihop.
Sista timmen när all disk ska tas om hand då är det kämpigt, varje steg och varje rörelse är smärtsam men herregud jag måste väl klara fyra timmar, snart snart är du färdig och får åka hem tänker jag.
Ska sedan byta om igen men det är svårt att få av mig kockbyxorna för att ta på mig mina jeans men till slut lyckas jag. Tar mig ut till bilen men har väldans svårt för att lyfta upp mitt ben för att komma in i bilen men till slut går även det och jag kör hem och är glad att det inte är längre hem då jag nästan vill gråta av smärtan i ländryggen.
Tar mig ur bilen aj aj och upp i lägenheten för att hämta hunden på en promenad, jag behöver gå och röra på mig säger både sjukgymnast och läkare och visst envis som jag är så går jag en längre runda med min hund. Varje steg gör ont, stortårna värker, ländryggen värker, höfterna värker, kramp i vaderna men jag ska gå denna promenad.
Kommer hem och slänger mig i soffan eller sängen och det är så underbart att få vila kroppen men det tar inte så lång stund förrän fötter och ben domnar eller gör ont och jag måste byta till en bättre ställning. Det tar inte lång stund förrän jag somnar någon timme.
Eftermiddagen blir ofta lugn, gör något som att diska eller tvätta för att sedan lägga mig ett tag igen.
Tre gånger i veckan gör jag även mina övningar som jag fått av min sjukgymnast, det gör ont men jag gör dom för smärtan är ju inte farlig har dom sagt.
Sedan är det sängdags igen och jag somnar ganska fort när jag lagt mig i den ställning som fungerar utan smärta eller kramp men jag sover inte så länge för jag måste byta ställning ofta för att det gör ont och även mycket ont att vända på sig.
Sedan vaknar man på morgonen och är trött och stel igen och såhär har det varit i många år nu.
 
Igår kom äntligen svaret på min röntgen som jag gjorde för någon månad sedan, jag har ett diskbråck som klämmer på nerven.
För tre år sedan skulle jag få operera ett diskbråck men bensmärtorna försvann lagom till operationen och operationen ställdes in.
Nu stod det att jag hade ett oförändrat diskbråck så tydligen har jag haft detta sedan 2015 och de besvär jag haft har läkarna sagt varit min Fibromyalgi men så kanske inte varit fallet.
Ska träffa en läkare nästa vecka och nu hoppas jag att jag får denna operation för såhär kan det inte fortsätta.
 
Jag hoppas och tror att allt kommer att lösa sig och att jag kommer bli bättre i kroppen.
Kram och godnatt

Kommentera inlägget här.

Namn:

E-postadress (Publiceras ej):

URL/Bloggadress:
Spara uppgifter (tills nästa gång du kommenterar)

Kommentar:

RSS 2.0